Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Daňová evidence-začátečník-jak zaúčtovat první doklad?  (Přečteno 1317 krát)

raduska736

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3

Dobrý den, nevím, na koho se obrátit, proto bych Vás ráda poprosila o radu. Začínám s daňovou evidencí - snažím se vést přítelovi, který je FO. Ještě nemáme žádný příjem, ale výdaj a to za vydání živnostenského oprávnění. Zavedla jsem si v Excelu tabulku příjmů a výdajů, ale nevím, jak mám začít s první operací, jestli můžu zaúčtovat jako výdaj nebo jestli musím začít nějakým vkladem, např. 1000,- příjem a teprve potom zaúčtovat výdaj. Pokud to má být takto, tak co s tím vkladem, který tam bude jako příjem, když to vlastně nebude příjem jako takový, ze kterého se nebude platit daň?

Děkuji a hezký den.

Radka
IP zaznamenána

jaromira

  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 719

Dobrý den, můžete obojím způsobem, pokud zapíšete vklad, tak bude jako nedaňový příjem, bude sloužit jen pro kontrolu pohybu v pokladně.
Pokud nepotřebujete kontrolu stavu pokladny, stačí pro stanovení základu daně z příjmu vést jen PŘÍJMY A VÝDAJE OVLIVŇUJÍCI ZD.
IP zaznamenána

raduska736

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3

Moc děkuji za radu!
IP zaznamenána
Stran: [1]