Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Nízké příjmy na živnostenský list a odvody  (Přečteno 2470 krát)

sup

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 2

Bylo mi tento měsíc 26 let a i když ještě studuji, musím si začít platit zdravotní a sociální pojištění. Doposavad jsem měl živnostenský list, na který jsem vyfakturoval měsíčně průměrně okolo 3000. Protože za mě sociální a zdravotní pojištění platil stát, byly to pro mě víceméně čisté příjmy. Zaměstnání na plný nebo částečný úvazek si ještě nějakou dobu hledat nebudu, takže mohu platit buď jako Osoba bez zdanitelných příjmů (OBZP) zdravotí pojištění ve výši 1080 měsíčně. Anebo mohu platit jako OSVČ, což dělá 1890 na sociálním a 1748 zdravotním což dohromady dělá 3638, tedy o 2558 více než jako OBZP. Při tržbách (jedná se o překlady, takže náklady jsou prakticky nulové a jedná se tak o čistý příjem) okolo tří tisíc se mi tedy prakticky nevyplatí takto pracovat.

Lze situace nějak řešit tak, aby mi něco zůstalo, aniž bych začal pracovat více, což ještě nějakou dobu dělat nechci (doposavad mám dost peněz, vlastní byt a dostatečně malé výdaje, abych takto vydržel několik let, a prvně chci dostudovat)?

Mně napadly tři řešení:
1) Pracovat načerno, což nechci.
2) Fakturovat to přes někoho jiného, což se mi taky moc nelíbí (ale asi by to šlo).
3) Živnost periodicky přerušovat (s datovou schránkou by to snad ani nemělo zabrat víc než pár minut za měsíc) a vyfakturovávat všechnu práci třeba jenom v jednom měsíci ze tří - ale je toto legální?
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Nízké příjmy na živnostenský list a odvody
« Odpověď #1 kdy: Březen 05, 2013 »