Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1] 2 3

Autor Téma: doklady  (Přečteno 15019 krát)

VVera

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 19
doklady
« kdy: Únor 27, 2013 »

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, pokud vedu daňovou evidenci a v loňském roce jsem byla v mínusu (vraceli mi z FÚ částku 4.000,- Kč), musím uchovávat doklady jen 4 roky nebo 10 let? Údajně mi FÚ může provádět kontrolu až za 10 let pokud jsem byla v mínusu. Děkuji moc za odpověď. Věra
IP zaznamenána

jaromira

  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 719
doklady
« Odpověď #1 kdy: Únor 27, 2013 »

Pokud jste vykazovala daňovou ztrátu, tak ano.
IP zaznamenána

VVera

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 19
doklady
« Odpověď #2 kdy: Únor 27, 2013 »

Děkuji moc za odpověď, ale můžete mi říct, kde je to uvedeno, nebo jestli je to pouze na libovůli FÚ?
IP zaznamenána

Catalina

  • Full Member
  • ***
  • Příspěvků: 105
doklady
« Odpověď #3 kdy: Duben 09, 2013 »

Dobrý den, nechci zakládat nové téma. Mám dotaz k zapisování dokladů. Doklady čísluji a zapisuji do programu podle data. Přítel mi však někdy zapomene dát doklad. Mohu zapsat doklad s nižším datem než je poslední doklad? Př. poslední doklad je z 28.3., může mít následující doklad datum 9.3., které je reálně na dokladu a nebo musí být datum stejné nebo vyšší než je poslední doklad? Děkuji.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
doklady
« Odpověď #4 kdy: Duben 09, 2013 »

Pokud vedete daňovou evidenci, tak je jedno, jak zapisujete doklady.
IP zaznamenána

Catalina

  • Full Member
  • ***
  • Příspěvků: 105
doklady
« Odpověď #5 kdy: Duben 11, 2013 »

Děkuji za odpověď, ano, jedná se o daňovou evidenci. Bylo mi řečeno, že to pak bude v peněžním deníku vypadat divně, když tam budu mít vyšší číslo dokladu s nižším datem než je ten předchozí, ale mně se tam nechce psát datum, které nebude sedět s dokladem.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
doklady
« Odpověď #6 kdy: Duben 14, 2013 »

V peněžním deníku zapisujete doklady v časovém sledu. V daňové evidenci si je můžete zapisovat, jak chcete. Můžete napsat vyšší datum, které nebude sedět s dokladem, pokud to bude v rámci jednoho kalendářního roku, tak se nic neděje. Doklady za celý rok můžete zapsat s datem 31.12., a bude to také v pořádku.
IP zaznamenána

Helena21

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 15
doklady
« Odpověď #7 kdy: Únor 10, 2014 »

Dobrý den, přijímám z 99% platby v hotovosti, zapisuji každý den zvlášť do připraveného formuláře...pouze částku a za co to bylo. Pak přepisuji do PC. Doklady o zaplacení chtějí klienti výjimečně. Mám povinnost příjmové doklady vytvářet a evidovat, přesto, že klient nežádá? Nebo stačí zápis platby do sešitu?
Mohu evidovat i tak, že sečtu všechny platby dohromady za celý den a do DE uvedu souhrnnou částku k příslušnému datu? Bez příjmových dokladů?  Děkuji velice, toto mi stále není jasné.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
doklady
« Odpověď #8 kdy: Únor 10, 2014 »

Stačí zápis platby do sešitu, nemusíte vyrábět příjmové doklady, které klienti nežádají. Formuláře, do kterých zapisujete jednotlivé platby, můžete sečíst i za delší období, například za týden nebo měsíc a uvést do DE souhrnnou částkou.
IP zaznamenána

paf

  • Jr. Member
  • **
  • Příspěvků: 54
doklady
« Odpověď #9 kdy: Březen 30, 2014 »

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda lze do nákladů vložit barvu do tiskárny, když tiskárnu samotnou nemám v nákladech a ani v majetku? A ještě jeden dotaz, když vystavím fakturu - podepíši ji, orazím a originál pošlu klientovi, stačí když si pro sebe nechám ofocenou fakturu, tzn. že tam nebude orig. podpis? Vím, že se píše, že je to jedno, co si na fakturu uvedu, ale pro jistotu se ptám. Děkuji za informaci
IP zaznamenána

Catalina

  • Full Member
  • ***
  • Příspěvků: 105
doklady
« Odpověď #10 kdy: Duben 07, 2014 »

Tiskárnu v majetku a nákladech nemám, ale barvu si do nákladů dávám, ale asi to není úplně košér, když tiskárnu používám občas i k soukromým účelům.

A já prosím, jsem z toho úplně blbá. Jízdenka ČD prý už není daňový doklad, ale ať koukám do zákona o dph jak koukám, tak zjednodušený daňový doklad výši DPH obsahovat nemusí. A žádnou změnu jsem tam nenašla, asi koukám blbě. Může mi to někdo vysvětlit. A zajímalo by mě, zda to platí už od loňského nebo až od letošního roku.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
doklady
« Odpověď #11 kdy: Duben 07, 2014 »

Platí už od roku 2013.
Dívala jsem se na jízdenky ČD, které mám k dispozici u neplátce, takže jsem DPH nevěnovala pozornost. Mají uvedenou sazbu, ta pro zjednodušený daňový doklad stačí. Zřejmě se jim nevejdou všechny údaje o osobě, která uskutečňuje plnění, například sídlo.
IP zaznamenána

Catalina

  • Full Member
  • ***
  • Příspěvků: 105
doklady
« Odpověď #12 kdy: Duben 07, 2014 »

Paní Zdeno, opět děkuji. Ten článek jsem četla a koukala jsem i na video + četla další článek právě z letošního roku a tam právě píšou, že tam má být nově uvedena výše DPH + další nejmenované, ale v zákoně jsem tuhle novinku nenašla.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
doklady
« Odpověď #13 kdy: Duben 07, 2014 »

V zákoně žádná novinka není, zjednodušený daňový doklad nemusí obsahovat výši daně (§ 30a/1/a) ZDPH).
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
doklady
« Odpověď #14 kdy: Duben 07, 2014 »

Na některých jízdenkách jim chyběla sazba daně. Pročtěte dnešní blog zde: http://miroslavhruska.blog.idnes.cz/c/404520/Podivna-byrokracie-Ceskych-drah-jizdenky-jako-nedanovy-doklad.html
IP zaznamenána
Stran: [1] 2 3