Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Volná živnost a řemeslná živnost  (Přečteno 1568 krát)

dat

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
Volná živnost a řemeslná živnost
« kdy: Únor 22, 2013 »

Dobrý den,
Chtěl bych se zeptat: Já vykonávám živnost volnou. A kdybych chtěl vykonávat činnost, která je v živnosti řemeslné - konkrétně \"Malířství, lakýrnictví, natěračství\" (hlavně to Malířství) (Letos budu maturovat - můj obor, který studuji, je trochu něco jiného).

Dočetl jsem se, že k tomu není potřeba dané vzdělání ani praxe, když budu mít odpovědného zástupce (který má praxi i vzdělání- ŽL má, ale má ho pozastavený), se kterým budu mít sepsanou nějakou smlouvu.

Musel bych si tedy založit živnost řemeslnou (zaplatit znovu 1000 Kč) a uvést odpovědného zástupce, nebo to lze nějak zakomponovat do živnosti volné.
Dále placení zdravotního, soc příp. daně by probíhalo stejně (kdybych měl tedy 2 druhy živnosti - volnou a řemeslnou) ? - mám vedlejší činnost - nezaopatřené dítě.

Odpovědná osoba, která je zaměstnaná, by případný zisk musela uvádět v DAP (i kdyby se třeba jednalo o symbolickou částku 1 Kč). Případně kdyby v té smlouvě bylo řečeno, že nebude dostávat žádný příjem - znamenalo by to, že by nemusel nikde nic uvádět navíc, jako doteď?

Děkuji moc za (částečnou) odpověď. :)
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Volná živnost a řemeslná živnost
« Odpověď #1 kdy: Únor 22, 2013 »

Pokud budete chtít provozovat živnost řemeslnou, tak si budete muset požádat o nové živnostenské oprávnění, nelze to zakomponovat do živnosti volné.
Odpovědná osoba, která je zaměstnaná, by nemusela uvádět odměnu do výše 6.000,- Kč ročně (nemusela by podávat daňové přiznání a mohla by v zaměstnání požádat o roční zúčtování daně).
IP zaznamenána

dat

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3