Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1] 2

Autor Téma: Daňové přiznání  (Přečteno 3713 krát)

Boris008

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 4
Daňové přiznání
« kdy: Leden 16, 2013 »

Dobrý den, jsem student prezenčního studia na vysoké škole a přes léto jsem pracoval na DPP. Vydělal jsem si za dva měsíce 8500 hrubého a 4500 hrubého. Nemám podepsané prohlášení u zaměstnavatele, takže zaměstnavatel mi strhnul 15% daň. Takže musím podat daňové přiznání. Mohl bych se zeptat jak mám postupovat? Děkuji
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Daňové přiznání
« Odpověď #1 kdy: Leden 16, 2013 »

Nemusíte podávat přiznání. Do 15. 2. 2013 můžete požádat zaměstnavatele o roční zúčtování daně a podpesat prohlášení dodatečně. Z odměny 8.500,- Kč byla odvedena zálohová daň 1.275,- Kč, která se vám vrátí. Nižší odměna byla zdaněna srážkovou daní, kterou nelze vyúčtovat.

.... nebo postupujte podle paní Jaromíry, vyplnění daňového přiznání nebude nijak složité.
IP zaznamenána

jaromira

  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 719
Daňové přiznání
« Odpověď #2 kdy: Leden 16, 2013 »

Dobrý večer,

nechte si vystavit od zaměstnavatele \"Potvrzení o zdanitelných příjmech za rok 2012\" a částky z tohoto povrzení napíšete v DAP na str.2, § 6.
Jelikož jste neměl podepsané prohlášení a  pokud jste dostal peníze vyplaceny na 2x v částkách, jak uvádíte , bude v potvrzení jen těch 8 500 Kč.
Těch 4 500 Kč bylo sraženo srážkovou daní, která do DAP nepatří.

Na ř.64, str.3 uplatníte slevu na poplatníka v nekrácené výši 24 840 Kč a tím vám vznikne přeplatek na dani, kterou vám zaměstnavatel srazil t.j.1275 Kč. O tento přeplatek požádejte na str.4.
IP zaznamenána

JANAA

  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 1387
Daňové přiznání
« Odpověď #3 kdy: Leden 16, 2013 »