Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1] 2

Autor Téma: častečný inv. důchod a živnost  (Přečteno 11688 krát)

Tomve

  • Host
častečný inv. důchod a živnost
« kdy: Srpen 19, 2008 »

Zdravím, mám dotaz ohledně volné živnosti a častečného invalidního důchodu. Chtěl bych si k ČID vyřídit volnou živnost - nejspíše velkoobchod (dovoz oblečení z usa) a jaksi jsem se dozvěděl, že k ČID si živnost vyřídit nemohu, protože bych ho ztratil.  Je to pravda?

A jsem od září student VŠ.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
častečný inv. důchod a živnost
« Odpověď #1 kdy: Srpen 20, 2008 »

Poživatelé důchodů nejsou nijak omezeni v možnosti podnikat. Jediné, co vás může potkat, je, že při přezkumu přihlédne posudková komise též k vaší výdělečnou činnosti (tudíž ke schopnosti pracovat) a nepřizná vám ČID na další období.
IP zaznamenána

Tomve

  • Host
častečný inv. důchod a živnost
« Odpověď #2 kdy: Srpen 21, 2008 »

Děkuji mockrát.
IP zaznamenána

hanes

  • Host
častečný inv. důchod a živnost
« Odpověď #3 kdy: Září 09, 2008 »

Dobrý den,prosil bych o radu.Jsme já i otec zaměstnáni a chtěli bychom k tomu podnikat jako vedlejší činost. Problém je,ale v tom,že otec pobírá ČID a tak by mě zajímalo jestli,když je zaměstnán a jestě do toho bude podnikat,tak mu ten ČID vezmou? A pomohlo by kdyby byl jen mým odpovědným zástupcem? Předem děkuji za odpovedˇ.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
častečný inv. důchod a živnost
« Odpověď #4 kdy: Září 09, 2008 »

Jen kvůli tomu, že podniká, tatínkovi ČID hned nevezmou. Ale mohlo by se stát, že až půjde na přezkum, tak posudková komise přehodnotí tatínkovu schopnost pracovat na výbornou:-)  Dost také záleží na druhu zdravotního postižení.