Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Majetek  (Přečteno 1550 krát)

dajanka

  • Jr. Member
  • **
  • Příspěvků: 79
Majetek
« kdy: Květen 29, 2012 »

Dobrý den.

Prosím Vás, potřebuji poradit zda musím do majetku zavést stánek, který byl postaven svépomoci a doklady k tomu chybí. Majitel to někam založil, protože bylo při stavbě použito starého materiálu a bohužel se mi blíží kontrola FÚ a nevím si s tím rady.

A ještě jsme zjistili, že v nákladech chyběly nějaké nájmy, bude problém při kontole? Myslím si, že náklady není nutno všechny dávat, protože zrovna u téhle by to znamenalo, že bude v mínusu .

Prosím o radu. Děkuji moc. Daja
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Majetek
« Odpověď #1 kdy: Květen 30, 2012 »

Pokud jde o FO vedoucí DE, tak nemusíte zavádět stánek do OM (pokud jste neměli výdaje na jeho opravy a údržbu), ani uplatňovat všechny výdaje za nájem.
IP zaznamenána

dajanka

  • Jr. Member
  • **
  • Příspěvků: 79
Majetek
« Odpověď #2 kdy: Květen 30, 2012 »

Děkuji moc za odpověď. Potěšilo mě to, protože se obávám, jak se na tohle bude dívat FÚ. Daja
IP zaznamenána

dajanka

  • Jr. Member
  • **
  • Příspěvků: 79
Majetek
« Odpověď #3 kdy: Červen 14, 2012 »

Dobrý večer paní Zdeno,

Nedávno jsem se na Vás obrátila s prosbou o radu. Ptala jsem se zda musím uplatňovat všechny výdaje za nájem, protože jsem se obávala problému při kontrole. Jsme FO vedoucí DE a bohužel ke kontrole došlo a paní na FÚ mi naznačila, že jsme nedali nějaké nájmy, abychom nemuseli zvýšit tržby. Pokud bysme  tam nájmy dali, tak bysme byli v mínusu. Mohla byste mi poradit, zda je nějaký zákon, který říká, co musíme dávat do nákladů a co ne. Nevím, jestli můžu paní z FÚ nějak oponovat. Ona chce dodanění za tři roky, což by byla obrovská částka.
Děkuji moc. Daja
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Majetek
« Odpověď #4 kdy: Červen 17, 2012 »

Dobrý večer, paní Dajo.

Podle § 7b odst. 1 zákona o daních z příjmů má daňová evidence obsahovat údaje o příjmech a výdajích v členění potřebném pro zjištění základu daně. Jestliže si poplatník nehodlá daňově uplatnit výdaj, který učinil, tak tento výdaj neovlivní základ daně a nemusí tedy být uveden v DE. Občas se stane, že podnikateli ukradnou auto nebo tašku s doklady, případně podnikatel doklady omylem vyhodí, takže v daňové evidenci prostě nejsou. Někteří podnikatelé nechtějí uplatnit všechny daňové výdaje, aby nevykázali ztrátu, tím by si prodloužili dobu pro doměření daně a také by museli archivovat doklady třeba 10 let a to se jim nechce. Uplatnění ztráty z předchozích let jim pomůže jen u daně z příjmů, minimální platby pojistného na ZP a SP to nijak neovlivní a to je další z důvodů, proč mnozí podnikatelé o ztrátu nestojí. Neznám zákon, který by podnikateli nařizoval, co musí uplatnit jako daňový výdaj a co ne.

Daňovou znatelnost řeší § 24 a § 25 ZDP.  Podle § 24/1 se výdaje odečítají ve výši prokázané poplatníkem. Pokud neprokáže výši (neuvede výdaj do DE), tak nemůže nic odečíst.

Pokud vás FÚ podezírá z krácení tržeb, tak by to měl prokázat.
IP zaznamenána
Stran: [1]