Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Evidence vzorků  (Přečteno 2342 krát)

Katjez

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 23
Evidence vzorků
« kdy: Leden 06, 2011 »

Dobrý den,
jsem OSVČ - nakuji zboží k dalšímu prodeji, vedu DE (jsem začátečník). V loňském roce jsem vydala 10 ks zboží jako obchodní vzorky.
Prosím o radu, jak toto vyřešit účetně. Evidovat někde vzorky? Vystavit prodejní doklad nebo fakturu s nulovou cenou? A jak je to po stránce daní - předpokládám, že se jedná o daňový výdaj, ale co DPH - je při poskytnutí vzorku nutné odvést DPH?
Děkuji za odpověĎ
Kateřina
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Evidence vzorků
« Odpověď #1 kdy: Leden 16, 2011 »

Výdaj jste si uplatila při nákupu vzorků (zůstane daňově uznatelný jako výdaj na reklamu a propagaci), takže bych vzorky pouze odepsala ze skladové evidence s poznámkou, komu byly poskytnuty.

Podle ustanovení § 13/8/c) zákona o DPH se poskytnutí vzorků v rámci obchodní činnosti nepovažuje za dodání zboží, není tedy zdanitelným plněním a při poskytnutí vzorků nemusíte odvádět DPH.
IP zaznamenána

Irča

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
Evidence vzorků
« Odpověď #2 kdy: Květen 28, 2012 »

Dobrý den,