Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: OSVČ a DPČ  (Přečteno 3875 krát)

Kamil P.

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 4
OSVČ a DPČ
« kdy: Květen 30, 2012 »

Dobrý den,

hledám, pátrám, čtu a studuji a už mám hlavu jak balón a stále si nevím rady. Proto vás žádám o pomoc.

Situace:

Pracuji na DPČ (tzn. soc a zdr. mám každý měsíc zaplaceno). Chci si udělat živnost (tvorba stránek, prodej reklamy...). U společnosti, která mne zaměstnává na DPČ si vydělám 8000 - 9000 měsíčně čistého.

Dotaz:

Zajímalo by mne, jak to bude s placením soc. a zdr. v případě, že se stanu OSVČ ? Mohu se stát OSVČ vedlejší ? Pochybuji, že si první rok podnikáním vydělám více než 10 000 Kč za měsíc.

A ještě mám jeden problém. Tvořím stránky (jen pro osobní účely). Napadlo mne, že si na ně umístím sklik reklamu. Za 2 měsíce jsem si vydělal přes 5000 Kč. Jak to mám řešit, když ještě živnost nemám ? Peníze mi již dorazily na účet. Vyplatí se dělat mrtvého brouka, nebo to mám zpětně někde nahlásit? Jak jsem již zjistil, tak se jedná o soustavnou činnost za účelem dosažení zisku.

Já vím, jsem blbej. Měl jsem nejdříve číst.

Za případnou reakci předem moc děkuji. Omlouvám se, pokud se zde podobný případ již řešil.

S pozdravem

Kamil P.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
OSVČ a DPČ
« Odpověď #1 kdy: Květen 31, 2012 »

Sociální pojištění: máte zaměstnání, které zakládá povinnou účast na nemocenském pojištění zaměstnanců, takže můžete být považován za OSVČ vedlejší. V prvním roce podnikání neplatíte zálohy, případný doplatek pojistného a zálohy v dalším roce podnikání budou záviset na výši daňového základu.
http://www.jakpodnikat.cz/socialni-pojisteni-a-nizky-zisk.php