Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: OSVČ vs zaměstnanec  (Přečteno 1563 krát)

Wysky

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 1
OSVČ vs zaměstnanec
« kdy: Květen 28, 2012 »

Dobrý den,
můj nový zaměstnavatel mi nabídl možnost pracovat jako OSVČ nebo zaměstnanec...

Co si zvolit? O kolik si jako OSVČ říct víc aby se mi to vyplatilo? Samozřejmě bych chtěl co nejvíc eliminovat nevýhody živnosti - jako například žádná nemocenská, dovolená, apod.

Díky moc za jakoukoliv radu nebo tip kde získat informace...
Radek
IP zaznamenána

pavel081

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 8
OSVČ vs zaměstnanec
« Odpověď #1 kdy: Květen 29, 2012 »

Osobně bych raději v tomto případě pracoval jako zaměstnanec (a to říkám jako živnostník). Když budete jako OSVČ, tak jsou na Vás veškeré odvody a související papírování, nejistota že vás může zaměstnavatel kdykoliv vyhodit a také to zavání švarcsystémem a za to nově můžete dostat pokutu i Vy. Jak píšete - dovolená, nemocenská, firemní benefity - na nic nemáte nárok (resp. si sám platíte). Jistě, jako OSVČ můžete snížit daňový základ o náklady (paušálem i neexistující) a máte tak nižší daně i odvody na zdravotní a soc., takže Vaše čistá mzda bude o to vyšší, ovšem na odvodech za Vás ušetří i zaměstnavatel (pokud si neřeknete víc) na jehož straně je tak o víc výhod. A berte v potaz že nižší odvody na soc. p. znamenají třeba i nižší důchod. Nižší přiznaný příjem a nižší zaplacené daně Vás zase znevýhodňují např. u sjednání hypotéky. Popravdě nevím, o kolik bych si za to všechno řekl víc - asi bych si zjistil, nebo vypočítal celkové náklady za zaměstnance při stanovené hrubé mzdě a alespoň ty bych fakturoval jako OSVČ (pokud Vám to zase bude zaměstnavatel ochoten zaplatit, že? :-) ). Nejistoty by zůstaly, ale bral byste čistého alespoň víc.
IP zaznamenána

01Eva

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 1
OSVČ vs zaměstnanec
« Odpověď #2 kdy: Červen 11, 2012 »

Dobrý den, jsem absolutním nováčkem ve sféře podnikání a s tím také souvisí můj dotaz. S ohledem na fakt, že jsem již dlouhou dobu registrovaná na úřadu práce, jsem se rozhodla pro zřízení ŽL a žádám si o dotace na zřízení SÚPM. Právě sepisuji podnikatelský záměr a moc by se mi hodila rada týkající se výdajů a příjmů. Moje činnost jako OSVČ spočívá v poradenství, cestování za klienty a následném vypracování dokumentů, zpráv. Zatím si to nedovedu úplně přesně spočítat, proto by mi vyhovovaly jen všeobecné informace, které bych mohla do žádosti uvést a neobracet se již teď na finančního poradce či účetní. Budu vděčná za jakoukoliv radu. Předem mockrát DĚKUJI.
IP zaznamenána
Stran: [1]