Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Student - prosba o upresneni  (Přečteno 1438 krát)

pitarel

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
Student - prosba o upresneni
« kdy: Duben 13, 2012 »

Dobry den, prosim o radu pri placeni socialniho a zdravotniho.

Jsem student denniho studia na VS, ale v kvetnu roku 2011 mi jiz bylo 26 let. Privydelavam si psanim clanku - za mesic brezen jsem tak dostal autorske honorare 10 000 Kc, za rijen 10 000 Kc a listopad 10 000 Kc. Danove priznani jsem vyplnil tak, ze jsem uvedl celkovy prijem 30 000 Kc a k nemu souvisejici vydej 12 000 Kc (40% pausal). Platim si zalohy na zdravotni 1080 Kc.

Ovsem netusim, co uvest do vykazu zdravotniho pojisteni a socialky, abych platil co nejmene a pritom to bylo v poradku.

Zkousel jsem to vyplnit pres formulare na Aktualne.cz, ale vyslo mi, ze bych mel zaplatit asi 16 000 Kc na socialce a 5000 na zdravotnim, coz mi prijde absurdni.

Poradite, prosim?

Dekuji!
IP zaznamenána

pitarel

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
Student - prosba o upresneni
« Odpověď #1 kdy: Duben 22, 2012 »

Nikdo mi nepomuze? Moc prosim!
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
Student - prosba o upresneni
« Odpověď #2 kdy: Duben 23, 2012 »

Předpokládám, že nejste registrován u OSSZ ani u ZP jako osoba samostatně výdělečně činná. Asi bych to riskla, nepřihlašovala se jako OSVČ (to byste se opravdu nedoplatil na pojistných)a spolehla se, že na mě pojišťovny nepřijdou. Od letošního roku bych se dohodla s redakcí, že měsíční honorář nepřesáhne 7.000,- Kč a bude zdaněn srážkovou daní.
IP zaznamenána

pitarel

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
Student - prosba o upresneni
« Odpověď #3 kdy: Duben 23, 2012 »