Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Musím podávat daňové přiznání?  (Přečteno 1734 krát)

Dalbenn

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
Musím podávat daňové přiznání?
« kdy: Březen 22, 2012 »

Dobrý den,

jsem student a v uplynulém roce jsem byl chvíli OSVČ, ale z podnikání nemám žádné příjmy. Ve stejné době jsem měl ale příjmy jako zaměstnanec. Musím v takovém případě podávat daňové přiznání? Snažil jsem se to zjistit a vím, že do příjmů z podnikání do 15000 nemusím, ale nevím jak je to když jsem zároveň zaměstnanec.

Díky za odpověď
IP zaznamenána

jaromira

  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 719
Musím podávat daňové přiznání?
« Odpověď #1 kdy: Březen 22, 2012 »

Pokud jste neměl jiné příjmy ( mimo zaměstnání a měl jste podepsané \"růžové prohlášení\") vyšší jak 6 000 Kč, DAP podávat nemusíte.
 Na FÚ bych napsala, že mi za rok 2011 nevznikla povinnost podat DAP.

 Pokud jste se nahlásil na OSSZ a ZP jako OSVČ, musíte podat přehledy, byť nulové. Jako student jste OSVČ vedlejší.
IP zaznamenána

Dalbenn

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
Musím podávat daňové přiznání?
« Odpověď #2 kdy: Březen 22, 2012 »

A pokud jsem \"růžové prohlášení\" nepodepsal?
IP zaznamenána

jaromira

  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 719
Musím podávat daňové přiznání?
« Odpověď #3 kdy: Březen 22, 2012 »

Pokud byly vaše příjmy vyšší jak 5 000 Kč hrubého měsíčně, jste povinen podat DAP . Mzdová účtárna Vám vystaví \" Potvrzení...\"
Bývalo by se tomu dalo předejít tím, kdyby jste do 15.02.2012 podepsal dodatečně za loňský rok a RZD by vám provedl zaměstnavatel.

Je pro vás ale výhodné ( nejen, že je to povinost) DAP odevzdat, v DAP si uplatníte slevu na poplatníka (v plné výši), tím by vám měl vzniknout
přeplatek na dani, který vám bude vrácen. O vrácení požádejte v tiskopise DAP na str.4, dole.
IP zaznamenána

jaromira

  • Hero Member
  • *****