Jak podnikat - diskuzní fórum

Témata => Doklady => Téma založeno: zuzkan Prosinec 14, 2011

Název: účtování zálohových faktur
Přispěvatel: zuzkan Prosinec 14, 2011
Dobrý den,
jaký je rozdíl mezi DE a účetnictvím co se týká zálohových faktur. Slyšela jsem, že se v účetnictví zálohová faktura nedává do nákladů a v daňové evidenci dává.

Pak mám dotaz, jak je to s DPH. To se uplatňuje v obou případech už při vystavení zálohové faktury?

Děkuji
Název: účtování zálohových faktur
Přispěvatel: Zdena Prosinec 15, 2011
V daňové evidenci se nedává do výdajů faktura, ale její úhrada. Úhrada zálohy je daňovým výdajem.

Plátce, který nevede účetnictví, se řídí ustanovením § 21 odst. 2 zákona o dani z přidané hodnoty. Při vystavení zálohové faktury může, ale nemusí přiznat DPH.