Jak podnikat - diskuzní fórum
Témata => Doklady => Téma založeno: evulka27 Září 30, 2011
-
Dobrý den,
mám dotaz ohledně číslování příjmových pokladních dokladů. Jsem čtvrtletní plátce DPH a vedu daňovou evidenci. Čísluji si příjmové pokladní doklady 1, 2, 3 ...., ale bohužel se mi stalo, že jsem na jeden doklad zapomněla vystavit příjmový pokladní doklad. Když ho vystavím teď, kdy už mám například čtyři pokladní doklady vydané, mohla bych ho označit např. jako 1A ?? Já si myslím, že by to ničemu vadit nemělo, protože jsem tohle číslování viděla také v jedné firmě, když vynechali třeba jednu fakturu.
Děkuji za odpověď
-
Také si myslím, že to nebude ničemu vadit.
-
Dobrý den,
když jsem začínal, neměl jsem tucha o nějakém číslování dokladů, tak jsem si vymyslel svůj systém číslování: např. 101101 (první faktura v roce 2011 pro zákazníka 10). Jelikož ale pro každého zákazníka (mám jen dva (stálé) zákazníky) a pro každý rok tvoří faktury novou číselnou řadu, nevím nevím, jak kontrole dokážu, že jsem žádnou nezatajil... Můžu teď z ničeho nic začít číslovat pořádně? Je s tím spojená nějaká byrokracie?
Nebo dají se faktury přečíslovat?
Děkuju,
--
Petr
-
Neexistuje žádný předpis, který by nařizoval, jak číslovat faktury. Záleží na každém, jaký si zvolí systém.
Taktéž zahajuji každý rok novou číslenou řadu.