Jak podnikat - diskuzní fórum

Témata => Doklady => Téma založeno: marcoo Duben 28, 2009

Název: Co vše tedy archivovat?
Přispěvatel: marcoo Duben 28, 2009
Dobrý den. Co vše má tedy archivovat NEPLÁTCE DPH?
- mám si uchovávat vydané faktury mou osobou? Pokud ode mne někdo něco koupí?
-dále pokud nakoupím materiál,jak na vybavení kanceláře, tak pro činnost v podnikání, tak mám schovávat doklady, paragony a podobně. Na konci roku si mohu tyto položky odepsat?
- pokud nejsem plátce DPH mám u zboží zapisovat DPH 19% to asi ne, ale mám program POHODA, a jaksi mi tam to DPH nejde zrušit. Stále tam skáče.
děkuji za radu
Název: Co vše tedy archivovat?
Přispěvatel: JANAA Duben 28, 2009
Marcoo, ano, schovávejte si vše, vydané faktury samozřejmě, ale také faktury přijaté a hotovostní doklady od drobných nákupů, banovní výpisy. Na konci daňového období sečtete příjmy, sečtete skutečné výdaje. Doporučuji také dle tipu Vaší živnosti spočítat, kolik by dělaly výdaje při uplatňování procentem z příjmů, a posoudit, co je pro Vás výhodnější. Programu pohoda sice neužívám, ale troufám si tvrdit, že to někde musí jít nastavit, že nejste plátce DPH. A tím to po Vás nebude program chtít.
Jinak jste také povinen archivovat doklady dle zákona o účetnictví: http://business.center.cz/business/pravo/zakony/ucto/cast6.aspx