Jak podnikat - diskuzní fórum

Témata => Doklady => Téma založeno: Lacca Únor 11, 2009

Název: Záruční list
Přispěvatel: Lacca Únor 11, 2009
Dobrý den,
mám prosím vás dva dotazy. Chtěl bych si založit živnost na prodej kompletních počítačových sestav.
 1. Je lepší být neplátcem DPH, i když bych nakupoval od plátce DPH a výrobky bych prodával koncovým uživatelům?
 2. Jak by to bylo se záručním listem? Nakupoval bych komponenty(graf. karta, zvukovka, zdroj.....) s dvouletou zárukou a prodával bych to potom jako sestavu PC. Zákazníkovy bych potom sestavu poslal se všemi záručnímy listy komponentů, nebo bych vystavil svůj záruční list na celou sestavu a záruční listy komponentů bych si uschoval.

Děkuji za odpověď a přeji příjemný den
Název: Záruční list
Přispěvatel: Zdena Únor 11, 2009
1. Pokud budou koncoví uživatelé neplátci, pak pro ně jako plátce DPH budete dražší.
2. Nevím.
Název: Záruční list
Přispěvatel: Nela Únor 12, 2009
Záruční listy od jednotlivých komponetů jsou pro Vás jako podnikatele takřka bezpředmětné, protože pokud budete reklamovat, nevztahuje se na Vás zákon o ochraně spotřebitele (tuším 634/1992 Sb.), ale postupujete klasicky podle dodavatelsko-odběratelských smluv upravených v ObchZ.
Koncovým zákazníkům musíte vystavit doklad - záruční list.
Název: Záruční list
Přispěvatel: Lacca Únor 12, 2009
Děkuji za rychlou odpověď. Pomohla.