Jak podnikat - diskuzní fórum

Témata => Podnikání => Téma založeno: Dagmar80 Únor 10, 2015

Název: datová schránka - spolupracující osoba
Přispěvatel: Dagmar80 Únor 10, 2015
Moc prosím o ujasnění. OSVČ má zřízenu datovou schránku. Z ní odesílá vše na FÚ, OSSZ, ZP. A teď mi vyvstal dotaz, jak je to se spolupracující osobou. Může OSVČ přes svoji datovku odeslat  daňové přiznání,  přehled pro OSSZ i pro ZP i své spolupracující osoby (manželky), když ta nemá ani živnostenský list a schránku zřízenou nemá? Vloni jsme ještě vše nesli písemně v březnu, ale teď je pohodlnější poslat vše přes DS a mě není jasné, jak je to s tou spolupracující osobou. Protože ani přehled o platbách z OSSZ spolupracující osobě nepřišel na DS, kterou má \"rozdělující\" osoba zřízenou. Přišlo to poštou. Do datové schránky poslalo přehled OSSZ pouze majiteli DS.
Název: datová schránka - spolupracující osoba
Přispěvatel: Zdena Únor 10, 2015
Spolupracující osoba podává přiznání i přehledy sama za sebe. Pokud chcete posílat manželovou datovou schránkou, tak by k tomu měla dle mého názoru manžela zplnomocnit a plné moci (s jejím vlastnoručním podpisem) byste měli odevzdat na FÚ, OSSZ a ZP.
Název: datová schránka - spolupracující osoba
Přispěvatel: Dagmar80 Únor 10, 2015
Takže než něco sepisovat a nosit na dané úřady, tak bude asi jednodušší si zřídit také datovku a bude vyřešeno, že?
Název: datová schránka - spolupracující osoba
Přispěvatel: Zdena Únor 11, 2015
No, ona má ta datová schránka i své nevýhody. Musíte ji pravidelně kontrolovat, dokumenty jsou po 10 dnech považovány za doručené (lze nastavit upozornění emailem na novou zprávu). Úřady Vám tam budou (alespoň by měly) posílat veškerou korespondenci. Po 90 dnech od doručení jsou přijaté zprávy smazány (ledaže byste si zaplatila za tzv. trezor). Došlý dokument, který si vytisknete, Vám úřady asi neuznají, není to originál.
Také se mi hrubě nelíbí nová povinnost fyzických osob, které mají datovou schránku, odesílat daňové přiznání (a některé jiné dokumenty) pouze v elektronické podobě. Hlavně ty pokuty. Zatím to vypadá, že ten, kdo měl podat elektronicky a podá papírové přiznání, automaticky vyfasuje pokutu 2.000,- Kč. Myslím, že je dost lidí, kteří si zřídili datovou schránku, a o této povinnosti nevědí. Jaký podraz si na nás stát vymyslí příště? Kdybych byla pouze spolupracující osobou, tak bych si datovou schránku nezřizovala.
Název: datová schránka - spolupracující osoba
Přispěvatel: martinarie Únor 13, 2015
Jsem už rok spolupracující osoba mého manžela a mám zřízenu datovou schránku. Žádné nevýhody v ní nevidím. Zřídí se zdarma, vše pošlu pohodlně z domova, oznámení o došlé zprávě do DS mám nastavené na svůj mail, který často používám. Všechny zprávy lze uložit do svého počítače a pokud potřebuji dokument, který mi přišel do DS v papírové formě, dojdu si na poštu a nechám si ho ověřeně vytisknout myslím za 30 Kč, pak má váhu originálu. Jako spolupracující osobě mi ale v podstatě nic do schránky nechodí, hlavně já odesílám a je to pohodlné.
Název: datová schránka - spolupracující osoba
Přispěvatel: kacka Srpen 12, 2016
Zdravím, pouze se chci podělit o zkušenost s existencí mé datové schránky (původně kvůli jistým papírům z ossz) běžného občana, následné spolupráci s manželem...a včera mi přišel výměr na 2 x 2000 Kč za to, že jsem podala dap papírově a ne přes datovou schránku, a to za rok 2014 + 2015. Loni pro jistotu nic nevyměřili a nechali mě to papírově zaslat ještě jednou a teď 4.000 Kč pokuta, bez možnosti prominutí či snížení pokuty. A pokud se budou povinnosti těch, kteří datovku mají rozšiřovat, tak aby byl člověk fakt v pozoru nebo vše dělal zásadně přes ni. Stát jsem neošidila, dap řádně podala, ale v NEPŘEDEPSANÝ FORMĚ, tak to mám za 4.000 Kč...jako zaměstnanec + pouze spolupracující osoba (převedení části příjmů).