Jak podnikat - diskuzní fórum

Témata => Sociální, zdravotní, nemocenské pojištění => Téma založeno: Wampik Říjen 21, 2014

Název: OSVČ a datová schránka
Přispěvatel: Wampik Říjen 21, 2014
Dobrý den,

Předem bych chtěl poděkovat paní Zdeně a tomuto serveru za existenci, protože když jsem začínal podnikat, tak odpovědi na veškeré základní otázky jsem našel zde.

Podnikám 4 rokem a díval jsem se, že je nutné mít od roku 2014 datovou schránku pro komunikaci s úřady (zdravotní, sociální a berňák). Do teď jsem to praktikoval takto:

Jednou za rok jsem vyjel z účetnictví částku kterou jsem vydělal a s dalšími podklady (záloha za zdravotní, sociální a daně + důchodové pojištění) jsem donesl své účetní,
která udělala za úplatu dle svého ceníku moje daňové přiznání a to pak s mým souhlasem (jménem) podala jako přehled na finanční úřad, zdravotní pojištovnu a ossz. Mne pak poslala
v emailu PDF soubor s přehledem. Od daných úřadu mne pak přišlo pouze vyrozuměni o vyrovnání případného nedoplatku. Prostě klasika. Takže až do teď jsem nikde nestál
žádné fronty a nekomunikoval přímo s žádnými úředníky daných úřadu.

Otázka zní: Mohu toto praktikovat i tento rok s tím, že účetní pošle veškeré přehledy přes svojí datovou schránku a nebo budu muset aplikovat model:

 - Předat účetní podklady,
 - Ta vypracuje patřiční dokumenty a pošle mě je na email,
 - a já tyto dokumenty odešlu přes svojí datovou schránku na patřičné úřady,

Pro mne osobně je datová schránka (i elektronický podpis pro podatelnu) zbytečnost, protože ji opravdu potřebuji pouze jednou za rok.

Předem děkuji za odpověď.
Název: OSVČ a datová schránka
Přispěvatel: Zdena Říjen 21, 2014
Dobrý den. Pokud Vaše účetní odesílá daňové přiznání a přehledy prostřednictvím své datové schránky na základě plných mocí, které jste předali na FÚ, OSSZ a ZP, tak je to stejné, jako kdybyste je odeslal Vy sám ze své datové schránky. Nemusíte si tedy zřizovat vlastní datovou schránku, ani elektronický podpis.

Doufám, že elektronická podání nebudou žhavým tématem ani v roce 2015 a kdo bude chtít, bude moci podávat přiznání a přehledy v papírové podobě.
Název: OSVČ a datová schránka
Přispěvatel: Bikinka Leden 03, 2015
Dobrý den,
jak je to s poviností mít datovou schránku či el. podpis u OSVČ - neplátce DPH ( obrat do 750.000kč/ročně) ??
Nějak jsem nepochopila, zda letos mohu  manželovi normálně udělat  daňové přiznání a donést ty papíry na F§U nebo je již nějaká změna. Účetní si neplatíme, máme málo faktur, tak to zvládám sama :-).
Děkuji moc za odpověď
Název: OSVČ a datová schránka
Přispěvatel: Zdena Leden 03, 2015
Dobrý den. Jestli manžel nemá datovou schránku, tak můžete normálně udělat daňové přiznání a donést papíry na FÚ.

Pokud by manžel měl datovou schránku a chtěl by podat papírové přiznání, tak by si ji musel v období podání přiznání znepřístupnit (deaktivovat). Žádost o znepřístupnění lze podat na kterémkoliv Czech POINTu (na poště).
Název: OSVČ a datová schránka
Přispěvatel: Wampik Únor 09, 2015
Citace: Zdena
Dobrý den. Jestli manžel nemá datovou schránku, tak můžete normálně udělat daňové přiznání a donést papíry na FÚ.

Pokud by manžel měl datovou schránku a chtěl by podat papírové přiznání, tak by si ji musel v období podání přiznání znepřístupnit (deaktivovat). Žádost o znepřístupnění lze podat na kterémkoliv Czech POINTu (na poště).
Dobrý den

Platí i toto o podání přehledu na OSSZ a zdravotní pojištovnu? Mě dělá přiznání daně účetní, která pak mým jménem dodá patřičné dokumenty na FU, OSSZ a ZP.

Vím, že bylo plánováno, že minimálně přehled na OSSZ se bude podávat výhradně přes datovou schránku.

Děkuji za odpověď
Název: OSVČ a datová schránka
Přispěvatel: Zdena Únor 09, 2015
Přehledy na OSSZ a pro zdravotní pojišťovnu můžeme i nadále podávat v papírové podobě:-) Povinné elektronické podání pro OSSZ bylo zrušeno, zdravotní pojišťovny je snad nikdy nevyžadovaly.
Název: OSVČ a datová schránka
Přispěvatel: Wampik Únor 09, 2015
Citace: Zdena
Přehledy na OSSZ a pro zdravotní pojišťovnu můžeme i nadále podávat v papírové podobě:-) Povinné elektronické podání pro OSSZ bylo zrušeno, zdravotní pojišťovny je snad nikdy nevyžadovaly.
Děkuji za velice příjemnou zprávu. Pro mne by byla datová schránka zbytečnost, protože krom podání přiznání a přehledu což je jednou ročně, by pro mě neměla žádné další využití.
Název: OSVČ a datová schránka
Přispěvatel: lenik365 Únor 13, 2015
Dobrý den,

můžu mít ještě shrnující dotaz k tomu to tématu?

1) OSVČ - neplátce, nemá DS = nemusí tedy DS zřizovat a vše může zasílat v papírové podobě vč.podkladů na OSSZ?
2) Právnická osoba - neplátce = poklady na FU musí posílat pouze přes DS a co přehledy pojištění pro OSSZ?

Jaké jsou prosím písemnosti, které se ze zákona musí zasílat přes DS?

a ještě prosím o info: v lednu jsme Silniční daň za r.2014 podali osobně na podatelně (s.r.o.), dnes jsem po tom začala pátrat a už vím, že jsme udělali chybu, mělo být přes DS, tak jsem dnes přes DS odeslala, myslíte že dostaneme pokutu?

Moc děkuji Lenka
Název: OSVČ a datová schránka
Přispěvatel: Zdena Únor 13, 2015
1) Nemusí si zřizovat datovou schránku, všechno může posílat v papírové podobě. I přehledy na OSSZ - povinnost elektronických podání byla zrušena. http://www.cssz.cz/cz/o-cssz/informace/media/tiskove-zpravy/tiskove-zpravy-2014/2014-11-07-od-ledna-rusi-zakon-povinnou-elektronickou-komunikaci-s-cssz-urad-tim-v-zadnem-pripade-ne.htm

2) Povinná elektronická podání pouze na FÚ. Datovou zprávou se posílá: Přihláška k registraci, oznámení o změně registračních údajů, řádné daňové tvrzení nebo dodatečné daňové tvrzení (§ 72 odst.1 daňového řádu). Přehledy pro OSSZ může posílat v papírové podobě.

Nevím, jestli dostanete pokutu. Zatím to vypadá, že ano.
Název: Re:OSVČ a datová schránka
Přispěvatel: valka Říjen 03, 2018
Jsem OSVČ od 1.10.2018, nejsem plátce DPH. Musím mít datovou schránku?
Název: Re:OSVČ a datová schránka
Přispěvatel: Zdena Říjen 03, 2018
Nemusíte.