Jak podnikat - diskuzní fórum
Témata => Daňové výdaje => Téma založeno: artia Duben 01, 2014
-
Dobrý den,
v lednu letošního roku jsem kupovala pro své podnikání prostřednictvím jednoho e-shopu materiál. Zboží jsem od obchodníka obdržela, ale bez faktury či jiného dokladu. Již několikrát jsem fakturu urgovala, na mejly bohužel nereaguje, telefony nebere. E-shop je nyní uzavřen.
K dispozici mám pouze objednávku z e-shopu v mejlu a mohu doložit provedenou platbu na účtu. Mám nějakou možnost si tyto výdaje dát do účetnictví nebo mám prostě smůlu.
Děkuji.
-
Dobrý den.
Rozhodovala bych se podle výše částky.
Pokud jste plátce DPH, určitě nedoporučuji nárokovat odpočet, protože nemáte žádný daňový doklad.
Pokud nejste plátce DPH, možná by šlo výdaj zaevidovat, doložit k němu marnou korespondenci s žádostí o poskytnutí dokladů, kopii výpisu z banky, že částka \"odešla\" právě na účet příslušného e-shopu. A pokud doložíte k takovému výdaji i příjmy, možná by to mohlo \"projít\".
PS. Do evidence můžete výdaj zahrnout každopádně, záleží jen na rozhodnutí, zda se bude jednat o výdaj ovlivňující základ daně.