Jak podnikat - diskuzní fórum

Témata => Doklady => Téma založeno: martulka Leden 09, 2014

Název: archivace dokladú
Přispěvatel: martulka Leden 09, 2014
Dobrý den,
OSVČ neplátce DPH vedoucí pouze evidenci příjmů - ne dańovou - má povinnost uschovávat doklady pouze tři roky od daňového přiznání a to vzhledem ke všem institucím - i třeba pojišŤovnám?
A ještě jsem se chtěla zeptat, když příteli chybí v číselné řadě faktur jedna faktura- ta první, což si způsobil omylem v číslování a ne , že by tam kdy nějakou vystavil - je to problém? Taky nevede daňovou evidenci, jen ev. příjmů.
Děkuji za odpověď...
Název: archivace dokladú
Přispěvatel: Zdena Leden 11, 2014
3 roky se vztahují jen k dani z příjmů. Vzhledem k pojišťovnám by bylo vhodné uschovávat tak dlouho, dokud mohou doměřit pojistné, tj. 10 let.
U chybějícího čísla stačí poznámka, že faktura nebyla vystavena.

(http://jakpodnikat.cz/archivace-dokladu.php)
Název: archivace dokladú
Přispěvatel: Pavel Körner Leden 28, 2014
Dobrý den,
vedu DE a provozujeme internetový obchod-zpracování fotografií. Zasíláme většinou dobírkou (nebo platba převodem) vše tedy chodí na podn.účet. Všechny platby (poměrně větší množství malých položek) tedy eviduji jednotlivě v Účtu s rozlišením sazeb DPH pod č.objednávky.
1/ některé objednávky jsou zrušené (stornované) ať už zákazníkem nebo námi pro např.nesmyslné zadání...takže číselná řada v deníku není úplná. Může to tak být?
2/ jednotlivé zakázky evidujeme pouze elektronicky, tzn. netiskneme  faktury, pouze daňové doklady na vyžádání. Je nutné mít i \"papírovou\" objednávku či doklad nebo stačí zápis v peněžním deníku? Může po nás chtít daň úřad ještě nějakou evidenci? Např o stornovaných tedy chybějících zakázkách?

Děkuji za Váš čas.
Název: archivace dokladú
Přispěvatel: Zdena Únor 01, 2014
1/ Ano, může to tak být.
2/ Stačí zápis v peněžním deníku. Vedete knihu pohledávek? Tam by se měly zobrazit všechny zakázky a můžete tam poslat i stornované objednávky, tím si doplníte číselnou řadu.