Jak podnikat - diskuzní fórum

Témata => Živnosti => Téma založeno: Masterpiece Září 11, 2013

Název: Jak funguje -nákup zboží za účelem dalšího prodeje?
Přispěvatel: Masterpiece Září 11, 2013
Dobrý den,
moc se všem omlouvám,jestli jsem zde udělala něco špatně. Nemohla jsem zpočátku najít kde mohu kam mohu vložit nový dotaz.
Moc prosím o odpověď na následující.
Chtěla bych si založit e-shop,zatím však na nějakém portálu,který je zdarma.
Ráda bych na něm nabízela čistící prostředky.
Pokud jsem to dobře pochopila,stačí si tedy zajistit Živnostenský list na Nákup zboží za účelem jeho dalšího prodeje.
Když už budu list vůastnit,mohu zřídit e-shop a prodávat.
ALe tak jednoduché to asi není,je to tak?
Co z toho dále plyne za povinnosti pro mne?
Prodávat chci pouze soukromým osobám po nevelkém množství zboží.
Ale musím se tedy platit soc.zdrav.? Mám normálně svoji práci,tohle bych ráda jen jako bokem.
Ale se živnostenským listem získám i IČO A DIČ? dANĚ ODVÁDÍM?
Ještě jednou tedy shrnu.......
Zřídím si živnostenský list,nechám si udělat razítko,které budu používat na dodací listy-paragony,založím web s e-shopem a jednou za rok podám daňové přiznání? Je to tak nebo co navíc?
Moc Vám předem děkuji a ještě jednou se omlouvám.
Mějte všichni hezký den.
Název: Jak funguje -nákup zboží za účelem dalšího prodeje?
Přispěvatel: JANAA Září 11, 2013
Dobrý den,
pokud jste zaměstnaná, bude Vaše podnikání považováno za vedlejší činnost, vyřídíte si ŽL, přihlásíte se na OSSZ a zdravotní pojišťovně, a zaregistrujete na příslušném FÚ.
Zdravotní a sociální pojištění jako OSVČ vedlejší budete odvádět ze zisku (příjmy - výdaje).  
IČO Vám přidělí příslušný živnostenský úřad.
DIČ - to bude Vaše rodné číslo bez lomítka, je to číslo, pod kterým platíte daně, a případně komunikujete s finančním úřadem.
Přidělením DIČa se nestáváte plátce DPH, jak se někdo mylně domnívá.
Na začátku roku podáte daňové přiznání za rok uplynulý, uvedete příjmy jak ze zaměstnání (příslušný tiskopis vyžádáte na zaměstnavateli) tak příjmy z podnikání.
Razítko, nikde není v zákoně uvedeno, že fyzická osoba musí mít razítko, ale vypadá to tak nějak líp, hlavně právě při prodeji zboží.
Název: Jak funguje -nákup zboží za účelem dalšího prodeje?
Přispěvatel: Masterpiece Září 11, 2013
Mockrát Vám děkuji,vypadá to složitě,ale snad se to dá všechno nakonec dobře zvládnout.....
Citace: JANAA
Dobrý den,
pokud jste zaměstnaná, bude Vaše podnikání považováno za vedlejší činnost, vyřídíte si ŽL, přihlásíte se na OSSZ a zdravotní pojišťovně, a zaregistrujete na příslušném FÚ.
Zdravotní a sociální pojištění jako OSVČ vedlejší budete odvádět ze zisku (příjmy - výdaje).  
IČO Vám přidělí příslušný živnostenský úřad.
DIČ - to bude Vaše rodné číslo bez lomítka, je to číslo, pod kterým platíte daně, a případně komunikujete s finančním úřadem.
Přidělením DIČa se nestáváte plátce DPH, jak se někdo mylně domnívá.
Na začátku roku podáte daňové přiznání za rok uplynulý, uvedete příjmy jak ze zaměstnání (příslušný tiskopis vyžádáte na zaměstnavateli) tak příjmy z podnikání.
Razítko, nikde není v zákoně uvedeno, že fyzická osoba musí mít razítko, ale vypadá to tak nějak líp, hlavně právě při prodeji zboží.
Název: Jak funguje -nákup zboží za účelem dalšího prodeje?
Přispěvatel: Masterpiece Září 11, 2013
Abych to ještě upřesnila...
Nešla bych do toho sama. ŽL by byl na mě,ale chtěla bych aby se mnou mohla prodávat i přítelkyně,tudíž to by bylo jak? Byla bych stále OSVČ? Nebere se to ak trochu už jako firma? Musela by něco splnit i přítelkyně nebo už je jedno,že by mi pomáhala...?
Práci svoji máme obě dvě,nicméně kdyby to postupem času bylo možné,věnovaly byhom se téhle prozatím vedlejší činnosti naplno....
Děkuji Vám všem za každou odpověď..
Název: Jak funguje -nákup zboží za účelem dalšího prodeje?
Přispěvatel: Zdena Září 11, 2013
Můžete se stát zaměstnavatelkou a přítelkyni zaměstnat.
Přítelkyně si může vyřídit vlastní živnostenské oprávnění, a můžete uzavřít sdružení fyzických osob.
Můžete založit právnickou osobu, například společnost s ručením omezeným.
Název: Jak funguje -nákup zboží za účelem dalšího prodeje?
Přispěvatel: Masterpiece Září 11, 2013
Mnohokrát Vam dekuji...
Název: Jak funguje -nákup zboží za účelem dalšího prodeje?
Přispěvatel: Masterpiece Září 20, 2013
Obracim se na Vas jeste s jednou s prosbou o vysvetleni...
Zajimalo by mne jeste, jak by to pro mne bylo s prijmy a vydaji? Budu platcem DPH? Podavam danove priznani? A bylo by mozne dodatecne pridat do nakladu trebe telefon?
A pokud nebudu prodavat jen fyzickym osobam, ale i velkoodberatelum musim v dokladech ci zivnosti neco zmenit nebo nahlasit?
Dekuji predem za odpoved..,
Název: Jak funguje -nákup zboží za účelem dalšího prodeje?
Přispěvatel: JANAA Září 21, 2013
Plátcem DPH se můžete stát buď dobrovolně, což bych nedělala, a nebo ze zákona, pokud váš obrat za 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců přesázne milion.  
Pokud jste telefon zakoupila 12 měsíců před zahájením podnikání, můžete ho dát do výdajů, ale pozor, z jaké části telefon užíváte soukromě a z jaké k účelům podnikání.
Nic hlásit, pokud vím, nikam nemusíte, je jedno, prodáváte li fyzickým osobám či velkoodběratelům, jen ceny by asi měly být jiné pro maloodběratele a velkoodběratele.
Název: Jak funguje -nákup zboží za účelem dalšího prodeje?
Přispěvatel: renesas Říjen 03, 2013
ono to jde udělat celé jednodušejc - vykašlat se na českou byrokracii, která Vás prostě semele a registrovat si byznys (zejména pokud máte jen eshop) v jiném státě EU. Nejlépe ve Spojeném království. Co je k tomu potřeba: vymyslet název firmy, poslat sken cestovního pasu nebo řidičáku, čímž se doloží totožnost a poslat scen výpisu nebo dopisu banky, kde musí být Vaše jméno a adresa. Tím se doloží bydliště. A zaplatit poplatky ( o něco menší než v Česku). Za 2-3 dny máte založenou firmu s přiděleným IČO a zřídíte si eshop. A to je všechno. Razítko nepotřebujete, protože razítko je výmysl a přežitek CK mocnářství, odkud tenhle výmysl převzali bolševici a dovedli k absolutní dokonalosti. Místo razítka máte tyto  povinnosti: 1x ročně do 7 měsíců počítáno od 1.dne měsíce následujícího po měsíci, v kterém jste založili firmu, musíte nahlásit náklady a zisk a změny ve firmě (pokud nějaké jsou). Zisk a náklady se nahlašují sumarizovaně, neposílají se nikam žádné kopie účtenek a faktur. A o je všechno. Nějaký dotaz? Klidně mi pošlete majl, rád zodpovím.