Jak podnikat - diskuzní fórum

Témata => Daňová evidence, účetnictví => Téma založeno: evulka27 Leden 23, 2013

Název: Poštovné a daňová evidence plátce
Přispěvatel: evulka27 Leden 23, 2013
Dobrý den,

přečetla jsem spousty diskusí ohledně přefakturace poštovních služeb atd. A skoro v každé jiný názor. Chtěla bych se proto zeptat, jak správně postupovat v případě, že jsem plátce DPH, vedu daňovou evinci (výdaje uplatňuji paušálem) a provozuji eshop, kde objednané zboží zasílám zákazníkovi poštou. Co dělám s částkou poštovného?
Dle mého názoru je to tak, že vystavím fakturu, kde bude vyčíslená cena zboží + DPH a dále cena poštovného + DPH.
Když půjdu balík podat na poštu, zaplatím poštovné s DPH? Zákazník poštovné + DPH zaplatí při převzetí a mně Česká pošta tuto částku vč. částky za zboží připíše na účet.
Budu DPH z poštovného zahrnovat do přiznání DPH?
Budu můj výdaj na zaplacení poštovného a následně příjem částky ve výši poštovného zaplacené zákazníkem zahrnovat do přiznání k dani z příjmů FO?

Děkuji moc za objasnění