Jak podnikat - diskuzní fórum

Témata => Doklady => Téma založeno: Jakub Prosinec 13, 2008

Název: Dobropis na nevyzvednute zbozi
Přispěvatel: Jakub Prosinec 13, 2008
Dobry den,
provozuji internetovy obchod, vedu DE a jsem platce DPH.

Obcas se stane, ze zakaznikovi odeslu objednane zbozi postou na dobirku. Zakaznik balik neprevezme a me se vrati zpet. Jak mam tuto skutecnost zauctovat? Predpokladam, ze asi vystavit dobropis, ale na jakou castku? Celkovou vcetne postovneho, ktere bylo na puvodni fakture uvedeno?
Napriklad na fakture je zbozi za 1000,-Kc + Postovne a balne 110,-Kc. Dobropis bude na celkovou castku nebo jen na zbozi?
Navic pokud se balik vrati, vyplati mi posta cast postovneho zpet (neuskutecnena dobirka, asi 22,-Kc ) ale nedostavam na ne zadny doklad, musim je zauctovat jako prijem?


A jeste jeden podobny dotaz:
Zakaznik objednane zbozi prevezme, ale z nejakeho duvodu ho chce vratit. Posle tedy zbozi zpet a ja vystavim dobropis pouze na vracene zbozi. Musi mi zakaznik dobropis podepsat?

predem dekuji za jakoukoli radu.
Jakub
Název: Dobropis na nevyzvednute zbozi
Přispěvatel: Zdena Prosinec 27, 2008
Při vrácení nevyzvednutého balíčku vystavte dobropis na částku, kterou evidujete v pohledávkách, tedy včetně poštovného a balného, aby se vám celá pohledávka vynulovala. Vrácenou část poštovného evidujte buď jako příjem (nebo jako snížení výdajů), příjmový doklad si můžete vystavit sám.
K druhému dotazu: potvrzení o převzetí daňového dobropisu potřebujete pouze v případě, kdy zákazník je plátcem DPH. Pokud je zákazníkem občan (neplátce), pak provedete pouze opravu základu daně - postup stanoví § 42, odst. 6 zákona o dani z přidané hodnoty.