Jak podnikat - diskuzní fórum

Témata => Sociální, zdravotní, nemocenské pojištění => Téma založeno: Peťulka89 Listopad 16, 2013

Název: Zaměstnanec na mateřské dovolené
Přispěvatel: Peťulka89 Listopad 16, 2013
Dobrý den,

pracuju jako vedoucí obchodu a smlouvu mám na dobu neurčitou. Momentálně jsem ale na mateřské dovolené. Chtěla bych během ní založit živnost (e-shop). Jak je to s pojištěním a daněmi? Mám informace, že ho teď platit nemusím, protože jsem na MD jako zaměstnanec. Jak to tedy je? Co budu a nebudu muset platit. Děkuji mockrát za odpověď.

Petra.
Název: Zaměstnanec na mateřské dovolené
Přispěvatel: Zdena Listopad 17, 2013
Předpokládám, že pobíráte rodičovský příspěvek.
Informace k sociálnímu pojištění: http://www.jakpodnikat.cz/socialni-pojisteni-vedlejsi-cinnost.php
Informace ke zdravotnímu pojištění (bod 3): http://www.jakpodnikat.cz/zdravotni-pojisteni.php
Informace k dani z příjmů: http://www.jakpodnikat.cz/dan-z-prijmu.php
Název: Zaměstnanec na mateřské dovolené
Přispěvatel: ivzez Listopad 26, 2013
Citace: Peťulka89
... pracuju jako vedoucí obchodu a smlouvu mám na dobu neurčitou. Momentálně jsem ale na MD. Chtěla bych během ní založit živnost (e-shop) ...  protože jsem na MD jako zaměstnanec.
Vidím možný zádrhel v oboru působnosti:
Chcete-li působit ve stejné oblasti, jako Váš zaměstnavatel,
musíte si od něj předem vyžádat písemný souhlas.

Viz ZP, § 304:
http://business.center.cz/business/pravo/zakony/zakonik-prace/cast13h2.aspx#par304