Jak podnikat - diskuzní fórum

Témata => Ostatní k daním, evidenci => Téma založeno: jajina Červen 23, 2009

Název: Vedení účetnictví
Přispěvatel: jajina Červen 23, 2009
Dobry den,
prosim o radu, bydlime v dome o 17 bytovych jednotkach, ucetnictvi by nam nove vedla pani, ktera je v duchodu a nema zivnostensky list. Jedna se prakticky o 4 faktury za el. energii za rok, nekolik faktur za odvoz odpadu apod. Mohla by se na to vyuzit napr. dohoda o provedeni prace nebo neco podobneho, nejake prilezitostne prace, aby nemusela odvadet socialni a zdravotni, pripadne dane. Jednalo by se o vydelek cca 5 tis Kc za rok!!  
PS:  Ale nevim,  zda neni nutne vest podvojne ucetnictvi a mit na to program, byl by v tom pripade nejaky problem?
Dekuji za radu
Jajina
Název: Vedení účetnictví
Přispěvatel: Zdena Červenec 06, 2009
Pokud jste bytové družstvo, nebo společenství vlastníků jednotek (jste zapsáni v obchodním rejstříku), pak máte povinnost vést podvojné účetnictví.
Je možné využít dohodu o provedení práce, případně uzavřít například smlouvu příkazní podle občanského zákoníku.