Jak podnikat - diskuzní fórum

Témata => Daňová evidence, účetnictví => Téma založeno: Lab Červen 24, 2015

Název: vedení přijmových / výdajových dokladů
Přispěvatel: Lab Červen 24, 2015
Dobrý den,
 

ctěhl bych si jako OSVČ založit eschop, kladu si ale následující dotazy.

1) Pokud se týče tržby, ta bude vždy zaznamenána na běžném bankovním účtu. Musím vést nějaké příjmové doklady, třeba v papírové formě, když veškeré tržby půjdou rovnou na můj účet elektronickou formou?

2) Musím vést přesný údaj o typu zboží, které jsem prodal, například formou 1 x opasek typ XX za 250 Kč, 1 x přezka za 50 Kč nebo je možné napsat jenom výrobky souhrnně - jako: opasky, přezky a cena celkem..?

3) Musím nebo nemusím uchovávat doklad od toho, co jsem do podnikání investoval?

Děkuji moc Váš čas a odpovědi.

Lab
Název: vedení přijmových / výdajových dokladů
Přispěvatel: Marie Červen 24, 2015
Dobrý den.
1) Pokud máte příjem na Bú, není důvod vystavovat příjmové doklady. Jste povinen evidovat příjmy a je lhostejno, zda se jedná o příjmy v hotovosti nebo na účet.

2)Předpokládám, že zákazníkovi vystavíte nějaký doklad, kolik a za co platí, tak kopii můžete uschovat pro sebe. (Stačí v PC)

3) To záleží na tom, zda si investice do podnikání chcete uplatnit jako daňově uznatelný výdaj ( v případě vedení DE) nebo nikoliv. V případě uplatnění výdajů paušálem záleží na Vás, zda si něco uschováte (např. kvůli reklamaci)