Jak podnikat - diskuzní fórum
Témata => DPH => Téma založeno: Paplub Únor 13, 2011
-
Pořád nevím, jestli to dělám dobře a tak se chci zeptat: Podnikatel, vede DE a je plátcem DPH. Velká akce, budou se vystavovat zálohové faktury na základě uzavřené smlouvy, kde je přesně datum, kdy má být záloha uhrazená.
Počkám, až přijdou peníze na účet a:
1. vystavám fakturu -daňový doklad, kde bude DZP den, kdy přišly peníze na účet. Na faktuře budu mít napsáno, že se jedná o zálohu, ale odvedeno bude i DPH.
2. Až bude akce ukončenám vystavím poslední fakturu, kde bude vyčíslená celková výše akce, od ní odečteny zálohy i s DPH a dnem zd.plnění bude předání díla a doplatek částky s posledním rozpisem DPH.
Stává se ale někdy, že v jiném případě po mě požadují vystavit zálohovou fakturu a až pak pošlou peníze. Tak jim ji vystavím, ale bez DZP a vyúčtují a DPH odvedu až z celkové částky, což je někdy dost najednou. Můžu v takovém to případě vystavit do 15 dnů DD- což je vlastně normální faktura s rozpisem DPH a DZP bude den přijetí peněz??
Děkuji moc za odpověď
-
Adresu Vše základní k DPH viz
http://www.jakpodnikat.cz/silnicni-dan-dph.php
znám, chtěla jsem si spíše potvrdit to, co jsem psala.
-
Pokud vedete daňovou evidenci, tak se můžete rozhodnout, zda odvedete DPH už ke dni přijetí zálohy (pak je ale třeba vystavit DD do 15 dnů, DUZP je den přijetí zálohy), nebo až ke dni zdanitelného plnění (z vyúčtovací faktury).
Pokud objednatel vyžaduje před úhradou zálohovou fakturu, tak mu ji vystavte. Případný rozpis částky na základ daně a DPH musí být na zálohové faktuře jen informativní. Po přijetí peněz vystavte do 15 dnů daňový doklad s rozpisem základu + DPH, DZP je den přijetí peněz.
-
Děkuji za Vaší odpověď. Tak to dělám správně.