Jak podnikat - diskuzní fórum
Témata => Daňová evidence, účetnictví => Téma založeno: evitschka Listopad 10, 2008
-
Dobrý den,
potřebovala bych poradit v jedné konkrétní situaci. Prodala jsem zboží, vystavila fakturu - dejme tomu na 350,- Kč. Zákaznice mi platila převodem na účet, a protože mi asi chtěla udělat radost, poslala tam 400,- Kč. Teď se mi liší částka na výpise z účtu a na související faktuře. Jakou částku dát do daňové evidence?
Díky za odpověď,
Eva Kadrnožková
-
Rozdělte přijatou platbu na dvě částky. 350,- Kč jako úhradu faktury a zbývajících 50,- Kč podle toho, jak s nimi naložíte. Pokud je nebudete zákaznici vracet (zkrátka si je necháte), případně započítávat jako zálohu na další zboží, tak je evidujte jako příjem z podnikání. Pokud byste peníze vracela, tak bych je evidovala jako příjem bez vlivu na základ daně a následné odeslání peněz jako nedaňový výdaj.