Jak podnikat - diskuzní fórum
Témata => Živnosti => Téma založeno: vika Říjen 03, 2012
-
Dobrý den,
manžel má koncesovanou živnost na autodopravu, je plátce DPH, teď si živnost rozšířil o živnost volnou - maloobchod (e-shop s hobby potřebami).
Chtěla bych se zeptat, jestli můžu vést jen jednu daňovou evidenci a mít faktury a účtenky za dopravu a faktury a účtenky za korálky dohromady nebo jestli mám vést DE odděleně.
Případně - kdybych vedla dvě oddělené evidence, tak jak to provedu s výpisem z účtu? Můžu ho část \"opsat\" do jedné a část do druhé evidence?
A ještě jedna přihlouplá otázka :-).. Jak se to dělá, když si z nakoupeného materiálu pro další prodej chci něco nechat pro vlastní potřebu?
Předem děkuji za odpověď a přeji hezký den, V.
-
Můžete vést jednu daňovou evidenci.
Pokud při úhradě faktury za nakoupený materiál už předem víte, že si část necháte pro sebe, tak rozdělte výdaj na část, kterou použijete k dosažení příjmů (materiál určený k prodeji, daňový výdaj) a část, kterou použijete pro osobní spotřebu (nedaňový výdaj). Úhradu faktury budete mít v daňové evidenci rozdělenou do dvou řádků. Na zboží, které použijete pro vlastní spotřebu až poté, co jste je zaplatili, bych vystavila vnitřní doklad, na základě kterého bych snížila daňové výdaje ve výši pořizovací ceny zboží.