Jak podnikat - diskuzní fórum
Témata => Podnikání => Téma založeno: 1Alena Březen 13, 2012
-
Dobrý den,
mám dotaz. Chtěla bych Vás poprosit o radu či odkaz ohledně invetarizace k 31.12. Manžel je OSVČ, je zemědělec. Sklady nevedeme, protože osivo kupujeme, tak že u dodavatele nahlásíme na kolik ha chceme tu nebo tu plodinu zaset a oni nám, dle různých těch norem vlastně poradí kolik čeho je potřeba na zasetí /ha. Při sklizni zase vše rovnou odvážíme k odběrateli, protože nemáme silo k uskladnění.
Takže vedu pouze evidenci majetku (IM a drobného). Na konci roku si při uzávěrce vytvořím malou složku kde pouze vytisknu seznam závazků a pohledávek, vytisknu stav majetku. Přidám stav na účtu a stav pokladny na konci roku. Nevím zda je to dostačující, ale tak to prostě dělám.
A teď můj dotaz. Letos poprvé nám chodí od našich dodavatelů a odběratelů (ne ode všech), abychom jim potvrdily stav závazků, pohledávek k 31.12. Já jsem se chtěla zeptat, jestli je toto povinnost a zda si mám toto potvrzení obstarat i od ostatních našich odběratelů příp. dodavatelů.
Pokud bych mohla poprosit o nějaký odkaz, kde bych mohla načerpat inspiraci jak by inventura - zápis měl správně vypadat.
Díky za radu Alena
-
Dobrý den, Aleno, odkaz na příslušný paragraf neznám, ale dopis odsouhlasení závazků - pohledávek rozesílají firmy, které mají povinnost mít účetnictví odsouhlaseno auditorem. A pro Vás je to kontrola, když takový dopis přijde, že máte od toho ono dodavatele - odběratele všechny faktury dle jeho evidence. Takže zpětná kontrola. Nemusíte si toto odsouhlasení obstarávat od ostatních firem, můžete, ale nemusíte. Jana
-
Dobrý den paní Jano,
moc Vám děkuji. Mě to docela vyvedlo z míry, protože v minulých letech mi to od stejných dodavatelů ani odběratelů nikdy nepřišlo. Tak jsem měla obavy z toho, že mi něco uniklo. Díky moc. Alena