Jak podnikat - diskuzní fórum
Témata => Daňová evidence, účetnictví => Téma založeno: lenka Říjen 15, 2007
-
Dobrý den všem,
chtěla bych se zeptat, zda se musí provádět v daňové evidenci inventura pokladny 4x ročně.
Předem děkuji za odpovědi
-
Ne, nemusí. I při vedení účetnictví předepisuje zákon o účetnictví provádění inventarizace pokladny pouze 1x ročně. V DE nemusíte dokonce vést ani tu pokladnu:-)
-
Pokud v DE nemusím vést pokladnu, nemusím tedy uvádět na začátku účetního období její zůstatek? Eviduji tedy pouze příjmy a výdaje, ale nehledím na ev. mínusový zůstatek pokladny? Co vlastně tedy budu na konci roku inventarizovat? Bankovní účet + závazky a pohledávky + dlouh. majetek (pokud tedy nějaký eviduji)?
-
Inventarizace je povinná u dlouhodobého hmotného majetku, zásob, pohledávek, závazků a rezerv. Vykazování zůstatků peněz v hotovosti a na bankovních účtech není povinné. Můžete vykazovat jenom příjmy a výdaje a nemusíte přitom sledovat pokladní hotovost, ani finanční prostředky na bankovních účtech.