Jak podnikat - diskuzní fórum

Témata => Daňová evidence, účetnictví => Téma založeno: michalb Září 14, 2009

Název: Zboží i režie na jedné faktuře
Přispěvatel: michalb Září 14, 2009
Dobrý den, jsme absoulutní začátečník, začínám vést daňovou evidenci. Mám takový první problém který nemůžu nějak pochopit. Jsem zchopen zaúčtovat přijatou fakturu za zboží, a při prodeji vydanou. Ovšem teď jsem narazil na problém jak řešit to když jsem si se zbožím objednal i nářadí které mám na společné faktuře se zbožím ktreré budu prodávat. Teď mám problém v tom co zvolit za předkontaci při zadávání přijaté faktury. Když to dám celé jako zboží, nemůže se mi takto hromadit něco co bude defakto neprodané? Nemám sklady, nebo to mám zavést do drobného majetku? Nebo jak se toto přesně řeší? Mnohokrát děkuji za odpověd.
Název: Zboží i režie na jedné faktuře
Přispěvatel: Zdena Září 16, 2009
Když nemáte sklady, tak se vám to nemá kde hromadit:-) V případě vedení skladů není problém vystavit výdejku (bez vlivu na příjmy a výdaje). Můj SW mi dává možnost rozdělit přijatou fakturu a její úhradu na dvě části. Zboží pak eviduji pod druhem nákup zboží, nářadí bych považovala za spotřební materiál a dala do provozní režie. Nářadí můžete zavést i do drobného majetku. Jestli se jedná o předměty, u kterých lze předpokládat další výdaje na jejich údržbu či opravy, pak bych jejich evidenci doporučila s ohledem na ustanovení § 25/ 1/u) zákona o daních z příjmů.