Jak podnikat - diskuzní fórum

Témata => Daňová evidence, účetnictví => Téma založeno: thaavi Květen 06, 2013

Název: platba zrušených faktur
Přispěvatel: thaavi Květen 06, 2013
Dobrý den,
vystavili jsme dvě faktury klientovi, které jsme v zápětí na žádost jejich ředitele zrušili. On o tom však zapomněk informovat jejich účtárnu a a proto byly faktury zaplaceny. Jak byste tuto situaci řešili? Vrátit jim peníze s tím, že se jednalo o chybu? Jak by se to v tomto případě řešilo dokladově? My žádný na přijaté platby nemáme, oni mají původní faktury a jistě již z nich uplatnili odpočet dph. Anebo to řešit nějak zápočtem v příští faktuře? Nebo ještě nějak jinak? Oni vedou účetnictví, my daňovou evidenci.
Díky
Název: platba zrušených faktur
Přispěvatel: Marie Květen 06, 2013
Dobrý den.
Tak Vy jste vystavili na základě nějakého uskutečněného zdanitelného plnění faktury a pak jste je \"na žádost jejich ředitele\" jednoduše zrušili? Promiňte, ale když pominu, že Vám v souvislosti s UZP mohly vzniknout náklady (práce, energie, materiál..) tak zásadní chyba byla, že Vám \"zrušené\" faktury nevrátili fyzicky (nebo alespoň telef. účetní slíbí, že je skartuje).

Podle mého názoru bych byla ráda za platbu a postupovala bych tak, že ty faktury znovuvystavím a udělám i dodatečné příznání k DPH.
Jestli se ale Vaše vedení s jejich ředitelem dohodne na stornu, tak jim částku vrátíte jako mylnou platbu a s uplatněným DPH ať si dělají, co chtějí :-)

Doporučuji spojit se s jejich účetní a společně to vyřešit, zřejmě i ve spolupráci s vedením.
Název: platba zrušených faktur
Přispěvatel: thaavi Květen 07, 2013
Ano, bylo domluveno s ředitelem, že fakturace bude probíhat až v budoucnu, tudíž jsme ty faktury odstranili a očekávali, že totéž provedou i oni... Tudíž ani nemáme doklad ke stornování. Co si myslíte o variantě zápočtu?

Díky
Název: platba zrušených faktur
Přispěvatel: Marie Květen 07, 2013
Snad by platbu šlo považovat za nějakou zálohu, kterou Vy časem \"vyúčtujete\".
Neznám Vaši vzájemnou spolupráci, proto každopádně doporučuji kontaktovat jejich účetní. Ona to jistě také chce mít v pořádku.
V současné době nemáte co započítávat, když Vy nemáte žádný doklad.

Třeba má někdo podobnou zkušenost a přidá se do diskuse.
Název: platba zrušených faktur
Přispěvatel: thaavi Květen 07, 2013
Myslel jsem zápočet v budoucí faktuře
Název: platba zrušených faktur
Přispěvatel: Marie Květen 07, 2013
Možná by šlo:
1. Změnit obsah původního dokladu na nějakou zálohu a přijatou platbu použít na úhradu faktury vystavené v budoucnu. Musíte ale také mít v evidenci takový zálohový doklad.
nebo
2. Znovuvystavit Vaše původní faktury, podat dodatečné Přiznání k DPH a následně vystavit dobropisy a vrátit platbu, nebo vystavit v budoucnu fakturu a platbu použít na její úhradu.

Paní Zdeno, pomůžete nám prosím? Děkuji.
Název: platba zrušených faktur
Přispěvatel: Zdena Květen 07, 2013
Mám stejný názor, jako paní Marie. Faktury určitě nebyly vystavené pro nic za nic. Za co byly, zboží, služba? Předpokládám, že služba. Vynaložili jste na její poskytnutí výdaje, které jsou zjistitelné z Vaší daňové evidence? Spojili jste se s účetní druhé strany? Pokud by s ní byla dohoda (vyměnila by původní doklady za jiné na stejnou částku), tak bych volila postup podle bodu 1 a místo původní faktury bych vystavila DD k přijaté záloze na budoucí plnění. To se buď v budoucnu uskuteční, a Vy vystavíte vyúčtovací fakturu s nulovým doplatkem, nebo se neuskuteční a Vy jim zálohu vrátíte.
Název: platba zrušených faktur
Přispěvatel: thaavi Květen 09, 2013
Děkuji za reakce. Ano, bylo to za poskytnuté služby. Čili postup by byl takový, že by původní zrušené faktury se vyměnili za zálohové a jejich zaplacení by se pokrylo daňovým dokladem - fakturou v budoucnu, neboť je jistota, že s firmou dále budeme spolupracovat. Jenom mi není jasné, jak by měl vypadat ten mezikrok - daňový doklad k přijaté záloze, který by měl být vystaven ihned po obdržení platby, pokud se nepletu.
Název: platba zrušených faktur
Přispěvatel: Zdena Květen 09, 2013
Myslela jsem nahradit fakturu daňovým dokladem k přijaté platbě. Datum vystavení DD bude pozdější, než u faktury, možná nebude sedět číselná řada dokladů s datem vystavení, ale s tím nic neuděláte.
Důležité je, aby výměnu dokladu provedla i druhá strana.
Název: platba zrušených faktur
Přispěvatel: thaavi Květen 30, 2013
Mohu vystavit příjmový daňový doklad k přijaté záloze ještě před uskutečněním daňového plnění, jestliže vedu daňovou evidenci? Tyto příjmové doklady bych musel zahrnout do dodatečného DP a tyto zálohy uvést v budoucí faktuře.
Název: platba zrušených faktur
Přispěvatel: Zdena Květen 30, 2013
Pokud hovoříte o záloze přijaté po 31.12.2012, pak máte přímo povinnost vystavit DD k přijaté platbě. Jestliže jste přijali zálohu a neodvedli jste z ní DPH, tak je třeba podat dodatečné přiznání, nebo se spolehnout, že Vás nebude nikdo kontrolovat. Předpokládám, že nejde o plnění, které podléhá režimu přenesení daňové povinnosti.
Název: platba zrušených faktur
Přispěvatel: thaavi Květen 31, 2013
OK, děkuji za info.