Jak podnikat - diskuzní fórum

Témata => Podnikání => Téma založeno: smolden Říjen 17, 2008

Název: Začátek podnikání a jak postupovat při dovozu zboží z EU
Přispěvatel: smolden Říjen 17, 2008
Dobrý den,
chtěl bych začít podnikat na vedlejší činnost.Jednou z činností by byl nákup zboží ze země EU a jeho následný prodej v ČR.Předpokládám vedení jednoduchého účetnictví.Mám otázku,zda není nutné podvojné úč. a jak je to s další \"administrativou\" . Děkuji za odpověď
Název: Začátek podnikání a jak postupovat při dovozu zboží z EU
Přispěvatel: Zdena Říjen 18, 2008
Pro začátek bude stačit daňová evidence, povinnost vedení účetnictví by vám vznikla až při ročním obratu nad 25 mil. Kč. Více zde: http://www.jakpodnikat.cz/ucetnictvi-danova-evidence.php

Fyzické osoby vedou daňovou evidenci, nebo podvojné účetnictví. Jednoduché účetnictví mohou vést občanská sdružení s právní subjektivitou, církve, náboženské společnosti a honební společenstva.

Další administrativa (je toho moc) zde: http://www.jakpodnikat.cz/

Zvažte, zda by nebylo dobré stát dobrovolným plátcem DPH. Povinné plátcovství by vás čekalo v případě, že v kalendářním roce pořídíte zboží z jiného členského státu EU v ceně 326 tis. Kč bez daně. Jako neplátce byste zboží nakupoval s cizí daní, kterou byste si nemohl odečíst a to ani v případě, že byste se následně stal plátcem a zboží jste ještě měl skladem.