Jak podnikat - diskuzní fórum

Témata => Daňová evidence, účetnictví => Téma založeno: dajanka Květen 29, 2012

Název: Majetek
Přispěvatel: dajanka Květen 29, 2012
Dobrý den.

Prosím Vás, potřebuji poradit zda musím do majetku zavést stánek, který byl postaven svépomoci a doklady k tomu chybí. Majitel to někam založil, protože bylo při stavbě použito starého materiálu a bohužel se mi blíží kontrola FÚ a nevím si s tím rady.

A ještě jsme zjistili, že v nákladech chyběly nějaké nájmy, bude problém při kontole? Myslím si, že náklady není nutno všechny dávat, protože zrovna u téhle by to znamenalo, že bude v mínusu .

Prosím o radu. Děkuji moc. Daja
Název: Majetek
Přispěvatel: Zdena Květen 30, 2012
Pokud jde o FO vedoucí DE, tak nemusíte zavádět stánek do OM (pokud jste neměli výdaje na jeho opravy a údržbu), ani uplatňovat všechny výdaje za nájem.
Název: Majetek
Přispěvatel: dajanka Květen 30, 2012
Děkuji moc za odpověď. Potěšilo mě to, protože se obávám, jak se na tohle bude dívat FÚ. Daja
Název: Majetek
Přispěvatel: dajanka Červen 14, 2012
Dobrý večer paní Zdeno,

Nedávno jsem se na Vás obrátila s prosbou o radu. Ptala jsem se zda musím uplatňovat všechny výdaje za nájem, protože jsem se obávala problému při kontrole. Jsme FO vedoucí DE a bohužel ke kontrole došlo a paní na FÚ mi naznačila, že jsme nedali nějaké nájmy, abychom nemuseli zvýšit tržby. Pokud bysme  tam nájmy dali, tak bysme byli v mínusu. Mohla byste mi poradit, zda je nějaký zákon, který říká, co musíme dávat do nákladů a co ne. Nevím, jestli můžu paní z FÚ nějak oponovat. Ona chce dodanění za tři roky, což by byla obrovská částka.
Děkuji moc. Daja
Název: Majetek
Přispěvatel: Zdena Červen 17, 2012
Dobrý večer, paní Dajo.

Podle § 7b odst. 1 zákona o daních z příjmů má daňová evidence obsahovat údaje o příjmech a výdajích v členění potřebném pro zjištění základu daně. Jestliže si poplatník nehodlá daňově uplatnit výdaj, který učinil, tak tento výdaj neovlivní základ daně a nemusí tedy být uveden v DE. Občas se stane, že podnikateli ukradnou auto nebo tašku s doklady, případně podnikatel doklady omylem vyhodí, takže v daňové evidenci prostě nejsou. Někteří podnikatelé nechtějí uplatnit všechny daňové výdaje, aby nevykázali ztrátu, tím by si prodloužili dobu pro doměření daně a také by museli archivovat doklady třeba 10 let a to se jim nechce. Uplatnění ztráty z předchozích let jim pomůže jen u daně z příjmů, minimální platby pojistného na ZP a SP to nijak neovlivní a to je další z důvodů, proč mnozí podnikatelé o ztrátu nestojí. Neznám zákon, který by podnikateli nařizoval, co musí uplatnit jako daňový výdaj a co ne.

Daňovou znatelnost řeší § 24 a § 25 ZDP.  Podle § 24/1 se výdaje odečítají ve výši prokázané poplatníkem. Pokud neprokáže výši (neuvede výdaj do DE), tak nemůže nic odečíst.

Pokud vás FÚ podezírá z krácení tržeb, tak by to měl prokázat.