Jak podnikat - diskuzní fórum
Témata => Auto, silniční daň, cestovní náhrady => Téma založeno: EvaJ. Únor 03, 2011
-
Bratr podniká jako finanční poradce na ŽL. Většinu pracovní doby tráví v autě na cestách za klienty, používá své soukromé, nemá jej v podnikání. Drtivou většinu jeho daňových výdajů (asi 80%) tvoří právě náhrady za používání soukromého automobilu; dát auto do podnikání a zařadit ho do majetku se mu nevyplatí. Je nějaké omezení, kolik km ročně může najezdit a pak musí auto povinně zařadit do podnikání? Tím by mu pochopitelně náhrady dost klesly a jiné výdaje moc nemá.
Jak by v připadě finanční kontroly jízdy prokazoval, když jezdí po celé republice a samozřejmě ne vždy něco uzavře; spousta cest je \"oťukávacích\" a z 5 cest uzavře třeba jen jednu smlouvu. Musí uvádět stav tachometru na začátku a na konci roku?
Je také nutné uvést na začátku a na konci roku stav tachometru? Někdo tvrdí že ano, někdo, že to není nutné.
Děkuji za odpověď.
EvaJ.
-
Minimální náležitosti evidence pracovních cest stanoví Pokyn D 300 (kopíruji):
Pro účely uplatnění daňových výdajů na pohonné hmoty, pokud správce daně nestanoví jinak, vede poplatník evidenci jízd tak, aby takto vynaložené výdaje (náklady) mohl prokázat (§ 24 odst. 1 zákona). V evidenci jízd jsou uváděny minimálně tyto údaje: datum jízdy, cíl jízdy, účel jízdy, ujeté km. Dále poplatník vede údaje o typu vozidla, registrační značce (státní poznávací značce), stavu ujetých km k 1. lednu (případně k datu zahájení činnosti nebo zahájení používání vozidla) a k 31. prosinci kalendářního roku (případně k datu ukončení činnosti nebo ukončení používání vozidla).
Povede tedy evidenci jízd s výše uvedenými náležitostmi, kde bude uveden účel cesty. Pokud FÚ nebude jeho evidenci věřit, tak mu mohli klienti dosvědčit, že je skutečně navštívil.
-
Děkuji za odpověď.