Jak podnikat - diskuzní fórum

Témata => Daňová evidence, účetnictví => Téma založeno: Andrew Blake Červenec 06, 2009

Název: Kniha závazků
Přispěvatel: Andrew Blake Červenec 06, 2009
Chtěl bych se jen zeptat, zda je nutné psát do knihy závazků faktury, kdy zboží bylo zaplaceno v okamžiku převzetí... k žádné obchodní půjčce tedy nedošlo...
Název: Kniha závazků
Přispěvatel: Zdena Červenec 06, 2009
Ne, není to nutné. Ostatně nemáte ani povinnost vést knihu závazků. Zákon vám ukládá vést evidenci o závazcích a tou evidencí mohou být samotné přijaté faktury, nemusejí být navíc zapsané v pomocné knize. Dále máte povinnost zjistit stav závazků k poslednímu dni zdaňovacího období, kterou můžete splnit i tím, že posbíráte po šuplících nezaplacené faktury a sečtete je:-)