Jak podnikat - diskuzní fórum

Témata => Daňové výdaje => Téma založeno: Romesh Leden 03, 2010

Název: Výdaje před zahájení činnosti
Přispěvatel: Romesh Leden 03, 2010
Dobrý den,
od 1.1.2010 jsem OSVČ a v roce 2009 jsem si připravoval prostředí pro nynější činnost. Jednalo se o registrace internetové domény, registrace a pronájem e-shopu, placené internetové aplikace a nákup PC. To vše jsem potřeboval k přípravě a začínám. Mohu tedy uplatnit všechny tyto výdaje jako náklad v roce 2010? Na dokladech není samozř. uvedeno moje IČO.
Mám také nějaké zboží, které potřebuji prodat, ale nemám doklady o nákupu a zaplacení, mohu toto zboží i takto prodat? Samozř. bez nároku na výdaj.
Děkuji mnohokrát za odpovědi. Romesh
Název: Výdaje před zahájení činnosti
Přispěvatel: Romesh Leden 03, 2010
Děkuji za odpověď, teď jsem si všiml, že jste mi už odpověděla.
Jsem velmi rád, že funguje tento portál, hodně ho v začátcích využívám.
Ještě jednou děkuji Romesh
Název: Výdaje před zahájení činnosti
Přispěvatel: vvikki Červen 22, 2012
Dobrý den mám podobný dotaz, zajímalo mě jestli si můžu pronájem eshopu dávat pravidelně do nákladů ( měsíčně, jelikož nyní platím měsíční splátky)?
Název: Výdaje před zahájení činnosti
Přispěvatel: Zdena Červen 22, 2012
Pokud jste ještě nezahájila podnikání, tak nemáte pravidelné náklady. Podle ustanovení § 5 odst. 7 zákona o daních z příjmů si můžete uplatnit nezbytně vynaložené výdaje spojené se zahájením činnosti. Tyto (zřizovací) výdaje uplatníte v daňovém přiznání jako úpravu snižující rozdíl mezi příjmy a výdaji (tabulka E) nebo je můžete zapsat do daňové evidence.
Název: Výdaje před zahájení činnosti
Přispěvatel: vvikki Červen 23, 2012
Děkuji za odpověd, jen si nejsu jistá jestli to dobře chápu, mám živnstenský list od předevčerejška, včera mi došlo vyučtování za tvorbu a pronájem eshopu na 4 měsíce předem, tak to si mohu zahrnout do nakladů? A pak až začnu prodávat zboží, a dojde mi další vyučtování za pronájem eshopu, to si mohu taky dát do Danové evidence jako výdaj?
Název: Výdaje před zahájení činnosti
Přispěvatel: Zdena Červen 23, 2012
Ano, obojí můžete dát do daňové evidence jako výdaj.
Název: Výdaje před zahájení činnosti
Přispěvatel: Ivanna Březen 24, 2013
Dobrý den, prosím o radu, mám podobný dotaz. OSVČ začal podnikat v březnu 2013 a od té doby je také plátcem DPH, vede daňovou evidenci ne účetnictví. Už ve 12/2012 si koupil stoly a police a nějaké další drobné zařizovací předměty do své budoucí prodejny, kterou otevřel v 3/2013. Mohu o těchto výdajích účtovat jako o zřizovacích výdajích (jako v účetnictví)?
1) Mohu tedy zaúčtovat v březnu 2013 jako zřizovací výdaj i tyto náklady z roku 2012?
2) Mám je účtovat jako pokladní výdaj a o tyto položky snížit pokladnu?
3) Mohu na tyto doklady uplatnit i odpočet DPH?
4) Jestliže bod 3 ano, na kterém řádku by se to mělo projevit v DP k DPH?
5) V případě, kdyby tyto zřizovací výdaje byly vyšší než 40. tis. Kč, tak je musím odepisovat?
Děkuji Vám za radu
I.
Název: Výdaje před zahájení činnosti
Přispěvatel: Zdena Březen 24, 2013
1) Podle ustanovení § 5/7 ZDP se přihlédne i k zásobám ... atd. Zákon neříká, kde máte přihlédnout, zda v daňové evidenci, nebo zda máte upravit základ daně v tabulce E. Podle mého názoru se jedná o úpravu základu daně podle § 5 ZDP, nikoliv o daňový výdaj. Tak si vyberte, poplatníci většinou zapíší na začátek peněžního deníku s datem prvního dne podnikání.  Jestli uplatníte nárok na odpočet DPH, tak do daňových výdajů uplatněte částky bez DPH.
2) Jestli dáte do pokladny, tak ano.
3) Pokud máte předměty ke dni registrace v obchodním majetku, máte k dispozici daňové doklady a předměty byly pořízeny 12 měs. před registrací, tak můžete uplatnit nárok na odpočet.
4) Řádek 45.
5) Ne.