Jak podnikat - diskuzní fórum
Témata => Daňové výdaje => Téma založeno: paaja Leden 11, 2018
-
Dobrý den. Lékařka si od jiné zakoupila ordinaci - přístroje, nástroje, nábytek, materiál...
Samotné prostory ordinace nebyly předmětem prodeje, jsou pronajaté. Ve smlouvě o prodeji je termín "vybavení ordinace" a vyjmenovány nejdražší přístroje. Podrobný soupis vybavení nebyl vyhotovený.
Celková cena 500 000,- Jak tento výdaj zaúčtovat? Bude se odepisovat celý soubor věcí? Do jaké odpisové skupiny zařadit? Nebo je nutné udělat inventuru a každý předmět nějak ocenit a účtovat zvlášť?
Děkuji
-
Dobrý den. Udělal bych inventuru a ocenila každou věc zvlášť. Pokud vytvoříte soubor věcí (co uděláte s materiálem?) a po čase některý předmět vyřadíte, tak budete muset opravit pořizovací a zůstatkovou cenu souboru. Bez ocenění jednotlivých položek se neobejdete.
-
Děkuji, to jsou velmi rozumné argumenty pro rozdělení souboru věcí. Pak bych měl další otázky, které možná patří do jiné sekce, ale navazují na problém, tak zkusím:
Je možné si inventuru udělat za kupujícího samostatně, bez potvrzení a podpisu prodávající strany?
Je možné jednotlivé předměty ocenit sám, na základě soukromého odhadu? Máte někdo zkušenosti, jak je to s uznatelností takového odhadu vůči FU? O co se při takovém způsobu ohodnocení opřít?
Dle mého amatérského názoru byla prodejní cena podhodnocená oproti skutečné hodnotě předmětů.
-
Inventuru si můžete udělat samostatně, potvrzení ani podpis prodávajícího nepotřebujete, máte kupní smlouvu.
Podle mého názoru si můžete jednotlivé předměty ocenit sám, ale nevím, jak se k tomu postaví FÚ. Mohl byste se opřít i o znalecký posudek, ale znalec vyčíslí skutečnou hodnotu předmětů, takže byste stejně musel ceny nějak přepočítat, abyste se dostal součtem na kupní cenu.