Dobrý den Zdeno,
...rád bych využil Vašich neskutečných znalostí a zeptal se na následující otázky. Za jejich možná nelehké zodpovězení děkuji předem.
Jsem plátce DPH a vedu daňovou evidenci.
1, začal jsem podnikat 19.1. 2012 - přijal jsem a vystavil několik faktur s tím, že jsem plátce DPH - bohužel jsem však nebyl k tomuto datu registrován jako plátce. Ke skutečnému přihlášení na finančním úřadě došlo až k 23.1. 2012. Jak se vypořádat s DPH na vstupu a výstupu v tomto období?
2, zvažuji paušální výdaj 4000,- na automobil, který bude v obchodním majetku (sloužit bude jak pro osobní, tak podnikatelskou činnost - tedy 80%). Mohu tedy uplatnit i odpisy, opravy automobilu, případně pojištění - pravděpodobně též snížené na 80% jako daňové výdaje?
3, Při nákupu nábytku do provozovny jsem část doplatil z kamarádovy kreditní karty. Jak postupovat při zaúčtování tohoto případu. Nejedná se tedy o platbu přes podnikatelský ani osobní účet. Toto číslo není uvedeno ani u FÚ.
4, Podnikám na ŽL a rád bych k sobě přibral dva kolegy, kteří, ale chtějí též mít živnostenský list. Mohu vést daňovou evidenci za všechny tři, s tím, že jim vyplatím jejich podíl na zisku a oni si udělají daňové přiznání právě z těchto příjmů a já udělám přiznání ze svého podílu + zbytku?
Doufám, že tyto dotazy pomohou i jiným zdejším uživatelům.