Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Svobodné povolání, OSVČ bez živnostenského oprávnění  (Přečteno 1991 krát)

hanule007

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 2

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat. Chtěla bych se přihlásit jako OSVČ bez živnostenského oprávnění. Vím, že to musím udělat na FU a někde jsem se dočetla, že se musím přihlásit i k SP a ZP. Je to tak? A pokud jsem student, nebude za mě SP i ZP platit stát? Dále bych údajně měla vést daňovou evidenci a náklady si mohu uplatňovat ve výši 40%, tak doufám, že toto je také spr a ávně. Také bych potřebovala vědět, zda musím mít speciální účet u banky, nebo mohu mít svůj soukromý účet a jenom tisknout výpisy a označit co spadá k tomuto svobodnému povolání. A poslední věc, kterou potřebuji vědět, pokud chodím na brigádu a mám dohodu o pracovní činnosti, ovlivní mi to nějak daňový základ, SP nebo ZP? To za mě odvádí ten zaměstnavatel, takže bych si toho neměla vůbec všímat ne? Zase nevím, jak pak s tím mým SP a ZP, když si růžové prohlášení mohu podat jen jednou. Děkuji za pomoc!
IP zaznamenána

James-008

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 13
Svobodné povolání, OSVČ bez živnostenského oprávnění
« Odpověď #1 kdy: Červenec 30, 2011 »

Zdravím Vás,