Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Pojišťovací poradce - příjmy fyzické, nebo dle výpisu společnosti?  (Přečteno 1461 krát)

Manoka

  • Jr. Member
  • **
  • Příspěvků: 65

Omlouvám se za možná přiblblý dotaz, ale nějak v tom plácám.
Pracuji jako pojišťovací poradce, vedu DE a za uzavřené smlouvy jsou mi vypláceny provize. Nyní jsem obdržela výpis příjmů od společnosti, ale fyzicky mi na účet nepřišly peníze všechny - část došla až v lednu. Musím se řídít tímto výpisem, nebo fyzicky přijatými příjmy?
A pak mi není jasné, když budu přecházet z výdajů paušálem na skutečné, co vlastně zpětně dodaňovat. DE je o přijatých penězích, ne? Takže pokud jsem dostala v roce 2010 místo 30ti tisíc jen 25 tis., tak přece daním jen těch 25? Stejně tak, pokud bych měla neuhrazenou fakturu vydanou, placenou až v dalším roce? Začínám v tom mít slušný chaos - moc Vám děkuji za trpělivou odpověď.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045

Pokud vedete daňovou evidenci, nebo uplatňujete výdaje procentem z příjmů, tak zdaňujete PŘÍJMY, tedy jenom peníze, které jste v průběhu roku skutečně obdržela.

Při změně způsobu uplatňování výdajů dodaňujete pohledávky, nikoliv příjmy. Příklad: v roce 2010 jste měla pohledávku 30 tisíc, dostala jste ale zaplaceno jen 25 tisíc. O roku 2011 jste změnila způsob uplatňování výdajů, proto upravíte základ daně roku 2010 (upravuje se rok, který předchází změně způsobu uplatňování výdajů, zjednodušeně: do nového způsobu uplatňování výdajů jdete s čistým stolem) a to tak, že zvýšíte daňový základ roku 2010 o výši pohledávky, tedy o 5 tisíc. Pokud odběratel doplatí 5 tisíc v roce 2011, tak tento příjem nijak neovlivní daň z příjmů, už bylo jednou zdaněno.
IP zaznamenána

Manoka

  • Jr. Member
  • **
  • Příspěvků: 65