Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Paušální výdaje, plátce DPH a skladové zásoby  (Přečteno 3207 krát)

jiriknovak

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 1

Dobrý den, již několik let podnikám jako plátce dph. Prodávám zboží a disponuji tedy skladovými zásobami (Vedu účetnictví). Potřeboval bych přejít na uplatňování výdajů procentem z příjmu 60 %, ale po \"poradě\" na finančním mi bylo sděleno, že bych musel zaplatit daň z veškerých skladových zásob.

Je tomu skutečně tak? Děkuji
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Paušální výdaje, plátce DPH a skladové zásoby
« Odpověď #1 kdy: Březen 16, 2011 »

Pokud vedete podvojné účetnictví, tak při změně způsobu uplatňování výdajů nemáte k dodaňování zásob důvod. Úpravy základu daně provádíte podle § 23/8/b/bod 1., základ daně tedy upravujete o zůstatky rezerv, opravných položek a účtů časového rozlišení (kromě leasingu).
IP zaznamenána

Stanik

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 13
Paušální výdaje, plátce DPH a skladové zásoby
« Odpověď #2 kdy: Červen 26, 2011 »

Dobrý den, známému z rodiny tvrdili na finančním úřadu něco podobného.

-vede jednoduché účetnictví (daňová evidence)
-rád by uplatňoval paušální výdaje procentem

ale podle finančního by při přechodu na paušální výdaje musel zpětně zaplatit DPH ze všech skladových zásob. Což je docela silné kafe.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Paušální výdaje, plátce DPH a skladové zásoby
« Odpověď #3 kdy: Červen 26, 2011 »

Pokud vede daňovou evidenci (nikoliv podvojné účetnictví), tak při přechodu na paušální výdaje musí dodanit zásoby a další položky, například pohledávky. Nemusí zpětně doplácet DPH, ale daň z příjmů.
IP zaznamenána

uhla

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 2
Paušální výdaje, plátce DPH a skladové zásoby
« Odpověď #4 kdy: Srpen 09, 2011 »

Dobrý den, chci se zeptat také ohledně paušálních výdajů. Vedu daň.evidenci, jsem plátce DPH a od roku 2010 vedu paušální výdaje (80%). chci se zeptat, zda musím vést evidenci skladu (skladové karty) během roku, nebo jestli stačí udělat na konci roku inventuru skladu, nebo jestli ani to ne. Jsem automechanik, a tudíž mám např. barely oleje, žárovky, filtry,atd. Ale nevím, jeslti je musím na skladě evidovat nebo ne. Další dotaz se týká osobního automobilu. Pořídil jsem si ho v prosinci 2010 a plátcem DPH jsem se stal 1.5.2011 a v tomto čtvrtletí (2Q) jsem si uplatnil DPH z účtenek na PHM na toto auto. Musím mít toto auto v majetku firmy,když jsem si uplatnil DPH na pohonné hmoty?a musím vést knihu jízd?Děkuji za odpověd
IP zaznamenána
Stran: [1]