Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: jak podnikat při zaměstnání  (Přečteno 1749 krát)

lecuero

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 1
jak podnikat při zaměstnání
« kdy: Červen 14, 2011 »

Dobrý den, prosím o radu. Právě jsem dokončil školu, hledám si zaměstnání a při zaměstnání bych si chtěl přivydělávat živností (podnikáním) - koupě zboží za účelem dalšího prodeje.  

V tomto oboru jsem naprostý laik. Zajímalo by mě, pokud budu někde zaměstnán (např. ve fabrice) a budou mi strhávat z platu zdravotní a sociální, tak jestli budu ještě znova muset  pojištění platit z činnosti živnosti (podnikaní)

Děkuji za odpověď.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
jak podnikat při zaměstnání
« Odpověď #1 kdy: Červen 15, 2011 »

Z hlediska zdravotního pojištění bude podnikání vaším vedlejším příjmem. Jako zaměstnanec nebudete platit pravidelné zálohy, pojistné zaplatíte jednou za rok po podání daňového přiznání. Více informací najdete zde:
http://www.jakpodnikat.cz/zdravotni-pojisteni.php

Z hlediska sociálního pojištění budete považován za OSVČ vedlejší. V prvním roce podnikání neplatíte zálohy, v dalších letech až podle výsledku předcházejícího roku. Pokud budete mít z podnikání malé zisky (daňový základ), tak nebudete platit žádné sociální pojištění. Více informací najdete zde, hledejte hesla vedlejší činnost s vyššími zisky a vedlejší činnost s nízkými zisky:

http://www.jakpodnikat.cz/socialni-pojisteni-duchodove-zabezpeceni.php
IP zaznamenána

favourit

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 1
jak podnikat při zaměstnání
« Odpověď #2 kdy: Červenec 02, 2011 »