Dobrý den,
prosím o radu ohledně zaúčtování.
1. V březnu 2011 bylo ve firemní budově, která je odpisována od roku 1996, nainstalováno nové střešní okno, které tam původně vůbec nebylo v ceně 17.000,- Kč.
Zaúčtovala jsem na účet 501 jako pořízení DHM.
Nyní v červenci bylo provedeno na stejné budově zateplení fasády za 200.000,- Kč. Zaúčtovala jsem jako opravu budovy na účet 511.
Protože obě investice se budou zřejmě sčítat, tak celou částku 217.000,- budu muset na konci roku asi přeúčtovat na 021/501 a 021/511 a do nákladů je rozpouštět
podle odpisové sazby. Poraďte mi, prosím, zda postupuji správně.
2. V jiné firemní budově, která je již nějakou dobu odpisována, bylo taktéž nainstalováno nové střešní okno, které tam původně vůbec nebylo za 15.000,- Kč a stejně
tak jsem je zaúčtovala na účet 501 - DHM. Jiné náklady v tomto roce na opravy či TZ v této budově nebudou, proto je mohu nechat zaúčtovány na účtu 501.
Postupuji, prosím, správně?
Děkuji moc, Ivana.