Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: DPFO u studenta - polovinu roku na DPP a polovinu na ŽL  (Přečteno 1751 krát)

Geroj

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 10

Dobrý den,

jsem teď trochu zmatený v souvislosti s vyplňování formuláře DPFO a potřeboval bych poradit.

Jsem student během celého roku - od ledna do června jsem pracoval u jednoho zaměstnavatele na základě DPP. Jelikož bychom do konce roku přesáhli 150 hodin ročně, tak od července podnikám na ŽL.
1.) Pokud jde o tu část kdy podnikám, tak vedu daňovou evidenci a zde by neměl být problém
2.) Nevím, jak postupovat u DPP, když podle všeho bych to měl uvést v daň přiznání, ale zároveň se píše, že daň platí zaměstnavatel, proč se to tam potom uvádí? A mělo by na to nějaký vliv prohlášení poplatníka?
3.) Dočetl jsem se zde, že si mám vyžádat od zaměstnavatele prohlášení o příjmu ze závislé činnosti nebo tak něco. Nemám vůbec představu co to je, resp. co by tam mělo být uvedeno.
3.) Co se týče slev /student a poplatník/ vztahují se na celý rok nebo jen na tu dobu kdy podnikám?
IP zaznamenána

miruska.j

  • Full Member
  • ***
  • Příspěvků: 170
DPFO u studenta - polovinu roku na DPP a polovinu na ŽL
« Odpověď #1 kdy: Březen 05, 2011 »

Dobrý den, zkusím odpovědět:
2. Daň sice platí zaměstnavatel, ale za vás, vy jste poplatník, on ji za vás jen státu odvádí. Když se podíváte na výplatnici, tak on vám o dań zaplatí méně. Prohlášení poplatníka má vliv na výpočet daně. Pokud jste podepsal prohlášení, tak vám zaměstnavatel uplatńoval slevu na poplatníka.
3. Potvrzení si vyžádejte, budete ho potřebovat k vyplnění přiznání. Jsou tam uvedeny vaše hrubé příjmy a zaplacená daň (pojistné se vás u DPP netýká). - Tyto částky přepíšete do přiznání: na stranu 2 - řádek 31 (= řádek 34 - dílčí základ daně ze ZČ § 6). Zaplacenou daň zapíšete do přiznání na stranu 3 - řádek 84.