Pořád nevím, jestli to dělám dobře a tak se chci zeptat: Podnikatel, vede DE a je plátcem DPH. Velká akce, budou se vystavovat zálohové faktury na základě uzavřené smlouvy, kde je přesně datum, kdy má být záloha uhrazená.
Počkám, až přijdou peníze na účet a:
1. vystavám fakturu -daňový doklad, kde bude DZP den, kdy přišly peníze na účet. Na faktuře budu mít napsáno, že se jedná o zálohu, ale odvedeno bude i DPH.
2. Až bude akce ukončenám vystavím poslední fakturu, kde bude vyčíslená celková výše akce, od ní odečteny zálohy i s DPH a dnem zd.plnění bude předání díla a doplatek částky s posledním rozpisem DPH.
Stává se ale někdy, že v jiném případě po mě požadují vystavit zálohovou fakturu a až pak pošlou peníze. Tak jim ji vystavím, ale bez DZP a vyúčtují a DPH odvedu až z celkové částky, což je někdy dost najednou. Můžu v takovém to případě vystavit do 15 dnů DD- což je vlastně normální faktura s rozpisem DPH a DZP bude den přijetí peněz??
Děkuji moc za odpověď