Dobrý den,
prosím o informaci ohledně zaevidování vráceného zboží do skladové evidence. Nejsem plátce DPH, vedu DE, mám internetový obchod.
- V roce 2010 zboží zaplaceno a odesláno s fakturou, to samé zboží se v dalším roce 2011 na základě předchozí domluvy vrací zpět, vystavuji dobropis a vracím peníze klientovi.
Dotazy:
1) Jaké uvést datumy na dobropisu (datum vystavení a splatnosti)?
2) V jaké ceně zapíši vrácené zboží znovu do skladových zásob - v pořizovací původní ceně od dodavatele anebo v ceně, za kterou bylo prodáno a následně na základě dobropisu vráceno klientovi? Nějak si to logicky nemůžu představit a zdůvodnit tak, aby to dávalo nějakou logiku, tak ať mi to v DE a následně v daňovém přiznání nedělá neplechu.
3) Předpokládám, že je jedno, jestli vrácené peníze zaeviduji do DE jako daňový výdaj anebo daňový příjem s mínusem?
4) A ještě trochu jiný případ: můj zákazník obdržel zboží a zaplatil v roce 2010, ale já obdržím fakturu od dodavatele vystavenou sice v roce 2010, ale platit ji budu až v roce 2011, jak mám v DE, skladech a následně v daňovém přiznání tyto pohyby zaevidovat a započítat?
Moc děkuji za odpovědi.
Pěkný den.