Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Dotaz na povinosti pro OSVČ/STUDENT  (Přečteno 2257 krát)

Stanik

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 13
Dotaz na povinosti pro OSVČ/STUDENT
« kdy: Leden 04, 2011 »

Zdravím, rád bych se zeptal na několik věcí, které se mi přesně nepodařilo najít.

Minulý rok jsem zahájil podnikání OSVČ (jsem student, takže vedlejší činnost), žádné zálohy na sociální a zdravotní jsem tedy neplatil.

Nyní je nový rok a tak mě zajímá, jestli je z mojí strany potřeba nějaká aktivita? Nebo vše přichází až s prvním daňovým přiznáním na konci března? Až poté se mi vypočtou měsíční zálohy?

Děkuji za pomoc.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Dotaz na povinosti pro OSVČ/STUDENT
« Odpověď #1 kdy: Leden 04, 2011 »

Vše až po podání daňového přiznání a přehledů o příjmech a výdajích. Zálohy si vypočítáte sám v přehledech. Pokud budete mít nízký základ daně (v průměru max. 4.741, 74 Kč na jeden měsíc podnikání), tak nebudete doplácet pojistné na SP, ani platit zálohy v r. 2011. Zdravotní pojištění vypočítáte z rozdílu příjmů a výdajů, pokud nevyčíslíte za rok 2010 ztrátu, tak budete v r. 2011 platit zálohy, poprvé za duben.
IP zaznamenána

Stanik

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 13
Dotaz na povinosti pro OSVČ/STUDENT
« Odpověď #2 kdy: Leden 05, 2011 »

Děkuji.
IP zaznamenána

Stanik

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 13
Dotaz na povinosti pro OSVČ/STUDENT
« Odpověď #3 kdy: Leden 12, 2011 »

Rád bych se zeptal ještě na jednu drobnost spojenou s přechodem do nového roku. Kam patří částka z hlediska účetního roku.

Jedná se o provizi z reklamního systému sklik za období 1. prosince 2010 až 31.prosince 2010

v podkladové faktuře od skliku však mám datum vystavení 10.1.2011, datum splatnosti 9.02.2011

Patří tyto peníze do předešlého nebo už do letošního roku? Děkuji
IP zaznamenána