Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Prodej zboží , ke kterému nemám doklad o koupi , aukro  (Přečteno 1730 krát)

Businessman

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 7

Dobrý den,


Měl bych hned několik otázek..



1)   Je možné prodávat zboží (elektroniku) ke kterému nemám žádné potvrzení o koupi a nemám jak dokázat původ?

Případně prodávat zboží,které bylo nakoupeno před vznikem živnosti...tj s doklady,které jsou již několik měsíců staré

2)   Prodávám pomocí aukčního portálu aukro a vystavuji zboží,které ještě nemám doma(tj nakoupím ho až po skončení aukce a po obdržení platby)...je takovýto postup možný?


3)    Jsem student a zajímalo by mě jak je to s daní.


Danové přiznání se podává za 12 měsíců po ohlášení živnosti,nebo vždy k 31.12 i když je to třeba jen několik málo měsíců po ohlášení






Mockrát děkuji za odpovědi a omlouvám se za možná až hloupé otázky..nemám zatím žádné zkušenosti
IP zaznamenána

jakubaf

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 1
Prodej zboží , ke kterému nemám doklad o koupi , aukro
« Odpověď #1 kdy: Září 06, 2010 »

Také by mě tohle zajímalo. Jsem na tom podobně.
IP zaznamenána

Nela

  • Jr. Member
  • **
  • Příspěvků: 86
Prodej zboží , ke kterému nemám doklad o koupi , aukro
« Odpověď #2 kdy: Září 07, 2010 »

Zboží bez nabývacího dokladu můžete prodávat pouze jako soukromá osoba.
Pokud budete prodávat zboží opakovaně (stačí i jen nabízet na internetu) a naplníte znaky živnosti - soustavně, samostatně, vlastním jménem a na vlastní odpovědnost, potom musíte mít živnostenské oprávnění a kontrolním orgánům prokázat způsob nabytí zboží.

Prostudujte si podmínky prodeje na aukru, já si myslím, že by jste měl nabízet jen to zboží, se kterým už můžete disponovat, protože jinak se může stát, že bude vyprodáno a vy nebudete moci dostát smlouvě.